Krasnoludy ogólem

Krasnoludek
Posty: 89

Re: Krasnoludy ogólem

Post#1 » 16 wrz 2011, 14:41

Jako, ze nie moge edytowac juz postów z tamtego konta, wklejam tutaj jeszcze raz to co bylo kiedys, nieco uzupelnione w niektórych przypadkach. Moze komus sie przyda.

---------

Krasnoludzkie Klany

Krasnoludzkie spoleczenstwo dzieli sie na Klany. Glownymi Klanami sa :

Klan Miedziobrodych - obecni przywódcy klanu Zelaznej Kuzni i wladcy Ironforge. Wladze nad stolica uzyskali podczas Wojny Trzech Mlotów (To glównie niego dotyczy caly artykul)

Klan Dzikiego Mlota - neutralna frakcja, sympatyzujaca z Przymierzem. Zamieszkujaca Szczyty Aerie

Klan Ciemnego Zelaza - zamieszkujacy miasto Shadowforge w podziemiach Góry Czarnej Skaly.

Pierwsze dwa Klany wspomagaja Przymierze, i sa w stanie wojny z trzecim, który sluzy Ragnarosowi.

A takze Klany poznane dopiero na Northrend:

Urodzeni z Mrozu - niedawno odkryta frakcja zamieszkujaca Burzowe Szczyty w Northrend. Zaprzyjaznieni z Liga Odkrywców

Zelazne Krasnoludy - stworzone zostaly przez Tytanicznego Straznika Lokena spaczonego przez Yogg-Sarona. Pozostaja w stanie walki z kazdym z pozostalych Klanów

Ogólnie rzecz biorac Klan jest rodzina, wiec wszystkie wielkie Klany rozgaleziaja sie na male, dla przykladu : Hargrim Stonehand jest Miedziobrodym, ale jest takze Stonehandem (Kamiennorekim), gdyz jest to ‘nazwisko’ jego bezposredniej rodziny. Nazwiska Klanowe moga takze zostac nadane. Dla przykladu nazwisko Miedziobrody nosza tylko czlonkowie rodziny królewskiej Ironforge, Dziki Mlot rodziny królewskiej Aerie itd. Ale na przyklad Torhillowi, Generalowi Gwardii Khaz’Modan nadano za zaslugi nazwisko Dziki Mlot.



Krasnoludzkie Klasy


Wojownik

Wiekszosc Krasnoludzkich wojowników byla, lub jest zolnierzami Armii Khaz’Modan. W zwiazku z tym sa oni solidnie wytrenowani, zdyscyplinowani oraz wyszkoleni. Niektórzy sa jednak poszukiwaczami przygód czy najemnikami, wlasciwie, dowolnosc jest bardzo duza. Wojownicy czesto traktuja walke jako rywalizacje i zabawe. Potrafia, niezbyt przejmujac sie zniwem smierci wokól, urzadzac sobie zawody typu ‘kto zabije wiecej przeciwników’. Wojownicy Ironforge preferuja w walce topory i ciezkie zbroje, zas wojownicy Aerie nieco lzejsze zbroje oraz mloty. Ci drudzy czesto takze walcza z grzbietu gryfa.

Dwarven Avatar - Krasnoludy, które skupily sie na lepszym zrozumieniu dziedzictwa swych przodków Ziemian ( Earthen ), a co za tym idzie dziela Tytanów. Dzieki temu zwiekszaja swe umiejetnosci bojowe i hardosc wlasnych cial potrafiac zamieniac je nawet co jakis czas w kamien.

Mountain King - najznamienitsi krasnoludzcy wojownicy, prawdziwie straszliwi w bitwie, koszmar niemal kazdego krasnoludzkiego wroga. Dzieki stosownemu zglebieniu mistycznej iskry Tytanów obecnej w kazdym krasnoludzie sa w stanie przywolywac magiczne mloty i ciskac nimi, a takze zamieniac swe cialo w twardy kamien

Lowca

Krasnoludzcy lowcy sa obroncami granic Khaz’Modan, blisko zwiazanymi z natura. W przeciwienstwie do wiekszosci swoich braci, wola przebywac w górach i lasach ze swoimi zwierzecymi przyjaciólmi, niz w osadach. Czesto sa skryci, malomówni. Szanuja nature, lecz nie przeszkadza to niektórym z nich interesowac sie technologia. Wiekszosc posluguje sie w walce strzelbami i toporami, lub, w przypadku Krasnoludów z Aerie, mlotami. Na swoich towarzyszy Krasnoludy z Ironforge wybieraja najczesciej niedzwiedzie, wilki a czasem dziki. W przypadku Dzikich Mlotów prawie zawsze sa to gryfy, z którymi laczy ich szczególna wiez.

Lotrzyk

Krasnoludzcy lotrzykowie, wbrew nazwie, nie sa zawsze zlodziejami czy zabójcami. Wiekszosc z nich sluzy jako zwiadowcy czy poslancy do innych Krasnoludzkich placówek. Zdarzaja sie jednak, niestety, zlodzieje i bandyci. Lotrzykowie preferuja sztylety i toporki do rzucania jako bron, czesto takze wspomagaja sie technologicznymi wynalazkami, takimi jak bomby, spadochrony, gnomie urzadzenia maskujace i tym podobne.


Paladyn

Krasnoludy przejely filozofie Swiatlosci od swoich ludzkich sojuszników, nieznacznie ja jednak modyfikujac. Wedlug Krasnoludów, moc Swiatlosci pochodzi od Tytanów, którzy nadali ja Krasnoludom by ci mogli strzec swiata przed zlem. Krasnoludzcy paladyni sa swietnymi wojownikami, a takze wprawionymi uzdrowicielami. Kieruja sie kodeksem honorowym, nigdy nie odmówia pomocy osobie w potrzebie. Walcza zazwyczaj dwurecznymi mlotami, wspomagajac sie mocami Swiatlosci. Choc oficjalnie w spoleczenstwie Krasnoludów mezczyzna i kobieta sa równi, to wiekszosc Paladynów to mezczyzni. Niemniej, zaczyna sie to zmieniac i coraz wiecej kobiet wstepuje na sluzbe Swiatlosci jako Paladynki. Wsród Krasnoludów z Aerie nie spotyka sie wlasciwie Paladynów.

Kaplan

Krasnoludzcy kaplani oddaja czesc Tytanom, jako stwórcom nie tylko rasy Krasnoludów, ale i calego swiata. Czcza takze przodków, jednak nie modla sie do nich, a jedynie szanuja jako swoich ojców i bohaterów Krasnoludzkiej rasy. W Aerie kult przodków przewaza nad kultem Tytanów, dlatego niewielu jest tam kaplanów. Wbrew stereotypowi kaplana, potrafia dobrze poslugiwac sie bronia (co tyczy sie wlasciwie kazdego Krasnoluda). Zazwyczaj walcza jednorecznymi mlotami. Nie sa oni tak ‘powazni’ jak dla przykladu, elfickie kaplanki. Oczywiscie, traktuja Tytanów z naleznym im szacunkiem i czcia, ale najlepszym przykladem tego co mam na mysli bedzie wdrazana od niedawna tradycja ‘zakrapiania’ uroczystosci ku czci Tytanów ‘woda swiecona’. Wysokoprocentowa. Wiekszosc kaplanów to kobiety, jednak zdarzaja sie takze kaplani-mezczyzni.


Taktyka wojenna

Krasnoludzka armia ogólem:

Wbrew opinii niektórych, taktyka wojenna Krasnoludów nie ogranicza sie do radosnego rzucania sie na przeciwnika z toporami. Krasnoludy przez tysiaclecia doskonalily swoje taktyki i strategie, dlatego sa groznymi przeciwnikami, zwlaszcza w rodzinnych górach. Trzonem Krasnoludzkiej armii jest ciezko opancerzona, doskonale wyposazona i wyszkolona piechota, zdolna przetrzymac atak niemal kazdego wroga. Integralna czescia armii sa takze strzelcy, ustawiajacy sie zazwyczaj na tylach armii i razacy przeciwnika gradem kul. Mówiac o Krasnoludzkiej armii nie mozna zapominac o technologii – potezne czolgi parowe, zyrokoptery, bombowce, dziala, mozdzierze czy bomby stanowia o sile Krasnoludów. Jesli chodzi o armie Aerie, to zazwyczaj uzywaja oni lekkiej piechoty, jednak trzonem i potega ich sil sa gryfi jezdzcy, zdolni powalic nawet smoka. W przeciwienstwie do swoich kuzynów z Ironforge, Krasnoludy z Aerie zazwyczaj nie uzywaja technologii w walce gdyz uwazaja ja za wysoce nieskuteczna i zawodna. Trzonem armii Ciemnego Zelaza jest, podobnie jak w przypadku Miedziobrodych, ciezka piechota. Klan Ciemnego Zelaza nie stroni takze , w przeciwienstwie do reszty Klanów, od podstepu, zasadzek, skrytobójstwa i wszelkich innych, niezbyt honorowych dzialan które moglyby zapewnic mu zwyciestwo. Oddzialy Ciemnego Zelaza wspieraja sie przy tym takze magia (co jest odrazajace dla reszty Krasnoludów) oraz budowanymi wlasnorecznie kamiennymi golemami.

Klan Miedziobrodych:

Krasnoludzcy tarczownicy

"Jesli Krasnoludzki Tarczownik broni drzwi, to lepiej zacznij przebijac sie przez sciane" - znane powiedzenie o tarczownikach

Tarczownicy sa trzonem armii Ironforge. Doskonale wyszkoleni, odziani w ciezkie zbroje plytowe, dzierza ostre krasnoludzkie topory i duze tarcze z godlem Królestwa. Sa jednostka glównie defensywna, zdolna bardzo dlugo opierac sie nawet duzo liczniejszemu wrogowi, z racji tego iz w wiekszosci wojen Krasnoludy walcza z wrogiem który ma nad nimi przewage liczebna. Jak juz powiedzialem, specializuja sie w obronie, jednak potrafia tez solidnie przywalic toporem i nie nalezy ich lekcewazyc.


Krasnoludzcy topornicy

Co? Jest ich tylko dziesieciu? - Krasnoludzki topornik

Krasnoludzcy topornicy sa glówna jednostka ofensywna armii Ironforge. Odziani, jak wiekszosc Krasnoludzkich oddzialów, w ciezkie zbroje, dzierza wielkie, dwureczne topory. Co prawda nie sa tak wyszkoleni w obronie jak tarczownicy, ale w bezposredniej walce niewielu jest w stanie sprostac morderczej furii toporników.


Krasnoludzcy strzelcy

Bron sama nie zabija... Ja jej pomagam! - Krasnoludzki strzelec

Krasnoludy z natury wola walke wrecz, jednak ich umiejetnosci techniczne i inzynieryjne pozwolily im stworzyc bron palna, której chetnie uzywaja. Sa odziani w kolczugi na które narzucaja skórzane kurty, nosza takze dlugie strzelby z lunetami i czesto krótka bron reczna. Mimo iz Krasnoludy nie posiadaja tak dobrego wzroku jak elfy, wspomagajac sie takimi przyrzadami jak lunety czy gogle przyblizajace staja sie groznymi przeciwnikami.


Krasnoludzki Paladyn

Krasnoludzki zyrokopter (wl. Krasnoludzka maszyna latajaca)

A ta bomba jest dla Ciebie! - pilot Krasnoludzkiej maszyny latajacej

Krasnoludzkie maszyny latajace powstaly w wyniku poczynionych przez Krasnoludy ulepszen Gnomiej maszyny latajacej i ich wlasnego, wczesniejszego projektu, zyrokoptera. Krasnoludy, w przeciwienstwie do gnomów które wykorzystywaly swoja maszyne latajaca do zwiadu, koncentruja sie bardziej na walce, w wyniku czego Krasnoludzka maszyna latajaca jest ciezko opancerzona i wyposazona w dziala pokladowe. Spowalnia to jej lot ale sprawia, ze jest grozna, zwlaszcza kiedy pilotuja ja nieustraszeni - i czesto lekko szaleni - krasnoludzcy piloci. Krasnoludzkie maszyny latajace bardzo dobrze sprawdzaja sie w walce z innymi jednostkami powietrznymi, ale moga byc takze uzyte do ataków na umocnienia wroga, z racji tego iz mozna z nich zrzucac bomby. Mimo iz technicznie rzecz biorac Zyrokopter jest nazwa starszego modelu, wiekszosc Krasnoludów nazywa machiny latajace takze zyrokopterami.


Krasnoludzki czolg parowy

Co mamy rozwalic? - zaloga czolgu parowego

Czolgi parowe to kolejna maszyna skonstruowana przez Krasnoludzkich inzynierów majaca uzytek w sztuce wojennej. Czolgi parowe sa bardzo skuteczne w niszczeniu wrogich zabudowan z racji wielkiej sily strzalu ale mozna ich tez uzyc do strzelania w wieksze zgrupowania wrogów. Caly czolg pokrywa bardzo gruby pancerz, co czyni go bardzo wolnym ale takze praktycznie niezniszczalnym przy uzyciu konwencjonalnej broni. Czolg posiada jedno dzialo, które mozna obracac oraz zmieniac jego wysokosc. Posiada takze wyrzutnie rakiet przeciwlotniczych uzywanych przeciwko wrogim jednostkom latajacym. W oczach gryfa na masce znajduja sie wizjery przez które zaloga moze wygladac na zewnatrz. Wnetrze czolgu jest bardzo klaustrofobiczne, ledwo starcza tam miejsca dla trzech Krasnoludow : strzelca, pilota i ewentualnie pasazera. Jest to niemalze ikoniczna jednostka armii Ironforge, bo chyba pierwsze o czym ktos pomysli slyszac 'czolg parowy' to 'krasnoludzka armia'. Nie jest zbyt mobilny ale jest to potezna bron i nie powinna byc lekcewazona.


Architektura


Architektura Krasnoludów opiera sie na kamieniu. Wlasciwie, nie spotyka sie w Krasnoludzkich miastach drewnianych domów (wyjatkiem jest port Menethil, w którym nie mozna bylo wykopac domostw w ziemi ze wzgledu na podmokle podloze). Wszystkie Krasnoludzkie budynki budowane sa z pieczolowitoscia i przypominaja bardziej male twierdze niz domy mieszkalne. Wiekszosc przecietnego Krasnoludzkiego domu znajduje sie pod ziemia. Wazniejsze budynki czesto pokryte sa skomplikowanymi runicznymi napisami oraz starannie wykonanymi plaskorzezbami. We wnetrzach króluje prostota, jako ozdoby sluza zwykle nascienne plaskorzezby, klejnoty, ozdobne lampy czy tym podobne.


Ironforge


Ironforge jest chluba Krasnoludzkiej rasy, wydrazonym w skale ponad 2,500 lat temu miastem. Jest ono ogromne, posiada osiem poziomów (niestety, mechanicznie dostepny jest tylko jeden, ale fabularnie jest ich osiem i miasto siega niemal pod sam szczyt góry. Wieze wystajace nad brama takze sa jego czescia!), zapelnionych najrózniejszymi budynkami mieszkalnymi, laboratoriami, warsztatami, manufakturami, zbrojowniami i wieloma innymi. Glówna brama do miasta jest imponujaca sama w sobie. Wyglada, jakby mogla przetrwac atak wielosettysiecznej armii, i nie ma w tym duzej przesady. Za brama stoi posag Modimusa Anvilmarra, ostatniego króla wszystkich Krasnoludów. Potem korytarz rozgalezia sie na dwa, które prowadza do kolejnych bram (mechanicznie ich póki co nie ma, ale beda), a pózniej do dzielnicy mieszkalnej – Commons. Ironforge dzieli sie na siedem dzielnic :

Dzielnice mieszkalna – znajduja sie tu domy mieszkalne, a takze bank, dom aukcyjny i wiele sklepów.

Dzielnice mistyczna - najwazniejszym miejscem jest tu Swiatynia Tytanów (mechanicznie – Mistic Ward), dostepna dla kazdego potrzebujacego.

Zapomniana jaskinie, zwana Mrokami – dzielnica, do której zaden szanujacy sie Krasnolud nie przyszedlby po zmroku. Ani kiedykolwiek indziej. Bytuja tu najgorsi rzezimieszkowi i bandyci w calym miescie, a chodza plotki, ze takze demonologowie.

Hale Odkrywców – miesci sie tu Wielka Biblioteka Ironforge, w której znajduja sie tysiace ksiag i starozytnych manuskryptów. Ma tu siedzibe takze Liga Odkrywców.

Miasteczko Majstrów – dzielnica która stala sie domem dla Gnomów na wygnaniu. Rezyduje tu Wielki Mysliciel Gelbin Mekkatorque.

Dzielnica Wojskowa – mieszcza sie tu zbrojownie, warsztaty i tym podobne, a takze koszary i kwatery dowództwa wojsk Khaz’Modan.

Wielka Kuznia – serce miasta, znajduja sie tu niezliczone ilosci pieców przetokowych, nieustannie cos sie tu dzieje. Jest to tez miejsce w którym mozna wynajac gryfa. Obok posterunku gryfów miesci sie slawna karczma „Przy Gryfach”, która byla siedziba Klanu Dlugobrodych na poczatku jego istnienia. Dzis niestety jest juz zamknieta. Mozna sie stad dostac takze do doskonale bronionej sali tronowej, gdzie rezyduje Wielki Tan Magni Miedziobrody.


Fragment o Zelaznej Kuzni z podrecznika:

"Ironforge jest, dla nie-Krasnoludow, stosunkowo ciemnym i nieprzyjemnym miejscem. Prawda, mamy w srodku swiatlo ale zwykle utrzymujemy je przyciemnione. Chodzenie po Ironforge jest jak… powiedzmy… chodzenie po powierzchni o zmierzchu. Niektórzy z gosci w naszym miescie przynosza wlasne zródla swiatla, które moga przyciagnac kilka zaciekawionych spojrzen. My, Krasnoludy, jestesmy praktycznym ludem. Nie zobaczysz zbyt wielu dekoracji w Ironforge – nie ma tu zadnych parków ani centrów rozrywki – no, chyba ze zaliczysz do nich liczne tawerny. Mamy wiele pomników, które upamietniaja Krasnoludzkich bohaterów zamierzchlych czasów. Potezna statua Króla Anvilmara za glówna brama, na ten przyklad. Jeslis ja widzial, wiesz, co mam na mysli. Ma setki lat a wciaz jest w doskonalym stanie. Cudowne! Mozesz twierdzic, ze wszystko co robimy my, Krasnoludy z Ironforge, to wytwarzanie broni i pancerzy przez caly czas. Tak, kochamy tworzyc rzeczy z metalu, ale to nie wszystko co robimy. Krasnoludzcy rzemieslnicy moga wykonac wiele uzytecznych rzeczy – mimo wszystko, uwielbiamy tworzyc. Daj nam skóry, zrobimy buty albo pasy. Tkanine, stworzymy ubrania i plaszcze. Mieso, ugotujemy wspaniala strawe. Zboze, a dostaniesz alkohol. Klejnoty – dostaniesz bizuterie. Oraz, oczywiscie, daj nam rude, a przemienimy ja w stal, a te stal w bron i maszynerie. Nie tylko machiny wojenne. Nasi mechanicy stworzyli kilka zadziwiajacych cudeniek które moga rywalizowac nawet z gnomimi produktami. A co robimy w wolnym czasie? Oczywiscie, pijemy! Radzimy sobie z piciem lepiej niz ktokolwiek inny. O wiele lepiej. Ale nie tylko pijemy. Organizujemy tez turnieje – zazwyczaj skoncentrowane wokól sztuki wojennej. Turnieje strzelnicze, sparingi, walki na kopie, walki gladiatorów – mówisz – masz! Ale gramy tez w inne gry – wiele zespolowych i indywidualnych a takze szeroki zasób gier planszowych. Kilka z nich kupujemy od ludzi, ale wiekszosc to nasze wlasne produkcje. Mamy na przyklad Osadników z Khaz’Modan. Gramy takze w kosci. W koncu, ostatnia rzecz jaka powinienes wiedziec, jesli zamierzasz odwiedzic Ironforge. Od czasów Wojny Trzech Mlotów nie bylo w tym miejscu prawdziwego konfliktu – nie mial prawa zaistniec. Zbrodnia jest mocno kontrolowana. Mamy jednych z najlepszych strazników na swiecie, a kara za zbrodnie jest w istocie wysoka. Krasnoludzkie prawo jest dosc skomplikowane, ale sprawiedliwosc jest szybka. Jesli zostaniesz zlapany, najlepsze na co mozesz liczyc to wykopanie z miasta. Nie ma zadnych ostrzezen ani drugich szans – lamiesz prawo – zostajesz ukarany. Podrózujacy do Ironforge powinni zapoznac sie z naszym prawem zanim wpedza sie w klopoty…”


Stosunek do ras Przymierza


Gnomy – Krasnoludy traktuja gnomy jak kuzynów, bardzo przyjacielsko, choc czasem nieco protekcjonalnie. Sa zafascynowane ich technologia i czesto pomagaja im ja udoskonalic (przykladem niech bede Gnomie Maszyny Latajace, sluzace przedtem do zwiadu, przeksztalcone w Zyrokoptery wyposazone w dzialka pokladowe). Jedyna rzecz, jaka wywoluje spore ‘zgrzyty’ w kontaktach tych ras, to obecnosc Czarnoksiezników u Gnomów. Ci sa tepieni przez Krasnoludy bez litosci i z najwyzsza surowoscia.


Ludzie – Sa starymi sojusznikami Krasnoludów, i sa traktowani jako sojusznicy. Krasnoludy nigdy nie zawahaja sie pomóc swym ludzkim sojusznikom i sa gotowi oddac zycie, walczac za ich sprawe. Cóz… Przynajmniej, tak bylo kiedys… Ostatnimi czasy (historia RH juz), stosunki miedzy tymi dwoma rasami znacznie oziebly, z racji takich poczynan jak wypedzenie nieludzi ze Stormwind, wprowadzenie stanu wojennego, zamkniecie gnomie kolejki i tym podobnych. Krasnoludy zdaja sobie tez sprawe, ze ludzie sa bardzo podatni na wplyw Legionu i wielu z nich dobrowolnie sluzy Demonom, co wywoluje u Krasnoludów obrzydzenie.


Nocne Elfy – Krasnoludy szanuja nocne elfy, jednak zupelnie nie rozumieja ich sposobu myslenia czy walki. Dziwi ich tez ich niechec do technologii. Cecha elfów, która odrzuca Krasnoludów, jest wynioslosc i duma, która nierzadko prowadzi do konfliktów miedzy tymi rasami. Ostatnimi czasy jednak, kontakty tych dwóch ras ulegly ociepleniu, z racji pomocy jaka Krasnoludy udzielily Elfom podczas wojny z Silithidami i Quiraji, a takze z racji pomocy elfów przy obronie Ironforge.


Draenei – Mimo czasu, jaki minal od rozbicia sie Exodaru na Azeroth, Draenei nie sa rasa powszechnie znana Krasnoludom. Ich technologia budzi w Krasnoludach zaklopotanie i zdziwienie, gdyz jest bardzo odmienna od tej, której sami uzywaja. Ich wyglad tez budzi u krasnoludów nienajlepsze skojarzenia, zwlaszcza u tych, którzy zetkneli sie podczas wojny z eredarskimi czarnoksieznikami.


Stosunek do ras Hordy



Orkowie – Budza w Krasnoludach otwarta niechec, a nawet wrogosc, gdyz wojna z nimi toczy sie od wielu lat, zas Krasnoludy dobrze pamietaja szkody jakie poczynili Orkowie podczas Drugiej Wojny. Krasnoludy sa gotowe dotrzymac sojuszu wiazacego ich z Ludzmi i pomagac im w walce z Orkami. Z drugiej strony, choc zaden normalny Krasnolud sie do tego nie przyzna, Orkowie wyrobili sobie nieco respektu w oczach Krasnoludów dzieki swojej sile, walecznosci oraz faktowi, ze rzadko kiedy zdarzalo im sie stosowac zasadzki, co wedlug Krasnoludów jest niewatpliwie cnota.

Trolle – Krasnoludy nie wiedza zbyt wiele o Trollach, jednak to, co slyszeli o ich zwyczajach (voodoo, kanibalizm) wprawia ich w oslupienie i obrzydzenie. Wierni zasadzie ‘przyjaciel mojego wroga jest moim wrogiem’ nie przepadaja za trollami, jednak raczej nie zaatakuja ich od razu o ile ci nie dadza im powodu. Mam tu na mysli Trolle Mrocznej Wloczni (Te z Wysp Echa). Co do innych rodzajów trolli, Krasnoludy darza je zapiekla nienawiscia i tocza z nimi wojny o dawien dawna. Miedziobrodzi z Lodowymi Trollami, zas Dzikie Mloty z Lesnymi.

Taureni – Taureni sa rasa szanowana przez Krasnoludy ze wzgledu na swoja sile a takze honor. Krasnoludy nierzadko ubolewaja, ze musza walczyc z Taurenami, gdyz sadza, ze byliby dobrymi sojusznikami. Jednoczesnie, rasa Taurenów budzi u Krasnoludów zdziwienie, z powodu tego, iz nie wykorzystuja oni zbyt wielu dostepnych dobrodziejstw techniki.

Nieumarli – budza w Krasnoludach otwarta wrogosc i obrzydzenie, sa niszczeni bez litosci, nie tylko ze wzgledu na szkody, jakie poczynili i na istoty, jakie stracily przez nich zycie, lecz takze ze wzgledu na sprzecznosc z religia Krasnoludów, z odwiecznym porzadkiem Tytanów. Krasnolud bedzie niszczyl Nieumarlych wszelkimi dostepnymi sposobami.

Krwawe elfy – Krasnoludy nienawidza Krwawych Elfów, gdyz w ich mniemaniu zdradzili oni swoich dawnych sojuszników (Przymierze) na rzecz nowych (Horda), co czyni ich wybitnie niehonorowymi i podstepnymi. Ponadto, uzywaja magii, sklaniajac sie nawet ku Demonom by tylko zaspokoic swój glód, co budzi w Krasnoludach odraze.
Thorbrom Frostblade - popełnił samobójstwo w lochach Ironforge
Dungard Ironcutter - zginał w nierównej walce z orkami w Ashenvale
Hargrim Stonehand- niegdyś generał Gwardii Khaz'Modan, później Kapitan Szarego Trybunału. Zginął podczas szturmu na Cytadelę Korony Lodu. Spoczywa w Ironforge.

Thangor Hammerhand - sędziwy zwiadowca Armii Ironforge, przemiły staruszek

Za Króla, za klany, za Khaz'Modan!

Wróć do „Krasnoludy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się  •  Zarejestruj się