Gokuroyowa rewolucja

Wasze pomysly badz oczekiwania wzgledem serwera RH.
Awatar użytkownika
100
Damtork
Posty: 256
Kontaktowanie:

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#11 » 06 lis 2013, 10:40

Smiechlem. Nie ma to jak walnac sciana tekstu. Cóz... Serwer poszedl w ta a nie inna strone i nie wszystkim sie to podoba. Zle nie jest tak uwazam. Po dluzszym przemysleniu trudno uznac by cokolwiek co napisal Goku bylo dobre i w 100% mozliwe do wprowadzenia w takiej formie. Jedyne z czym mógl bym sie zgodzic to fakt ze jakos podupadla przez SW. To smutne ze cyferka zamienila ciekawe i rozbudowane opisy na "zaatakowal w kregosup by zabic". Jeszcze na wielkich eventak to rozumiem. Wiem ze ciezko ogarnac sciane tekstu Krasnoludek style - wszyscy za tym tesknimy- ale w klimacie 1vs1.czy na 4, 5 osób mozna sie postarac troche.
Obrazek

Awatar użytkownika
85
Layla
Posty: 83

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#12 » 06 lis 2013, 12:30

Opowiem to z perspektywy nowego gracza za którego nadal sie uwazam. Na serwerze pojawilam sie z koncem lipa, poczatkiem sierpnia. Owszem na poczatku przerazala mnie mysl: "Przeciez Ci wszyscy gracze maja po 25-40 SW, gdzie ja z 1 SW bede grac wsród nich." Pogadalam z Byqiem, to z Darqiem i kilkoma innymi osobami i szybko sie przekonalam, ze wszystkie klimaty, czy to eventy, czy laweczki czy zwyczajne pojedynki sie licza. Moja postac po pierwszym UPie ma 6 SW. Ciesze sie z nich i nadal ja rozwijam.

Nie wyobrazam sobie aby moja postac, która poznala np. Aerandira, który jest z perspektywy mojej postaci poteznym lowca demonów teraz od tak zniknal sobie z historii albo byl nieporadny jak mala dziewczynka. Sa postaci starsze i mlodsze. To, ze Layla ma przykladowo 23 lata ludzkie a wedlug historii powinna cos umiec. Owszem umie, zna jezyk np. orczy, powszechny i darnassian(nie doskonale). Nie musi wiedziec wiecej, wszystkich umiejetnosci nabywa podczas swojej przygody. Poznala w ciagu 3 miesiecy mase postaci i zaczela wyrabiac sobie kontakty.

Po nastepnym upie, moze bedzie miec 10? Kto wie, i wole w ten sposób zrównywac sie z SILNIEJSZYMI graczami niz widziec wyscig szczurów. Naprawde, potrafie 3/4 klimatu z QM/GM przegadac i prosic o jakies historie, informacje, tego sie postac uczy. Nie mam zaklec wzietych znikad: Layla umie np. tylko 4 zaklecia a reszty uczy sie systematycznie na klimatach ze swoim mistrzem.
Bardziej mi to odpowiada niz mialabym sie dowiedziec, ze o masz 3 poziom maga, dostep do 2 kregu, umiesz je juz po zatwierdzeniu UPa.

Co do twardego resetu czyt. wipe to jako nowy gracz nie chcialabym aby do niego doszlo. Wlasnie o to chodzi, ze nowe i mlode postacie maja sie UCZYC od tych co maja po kilka lat i bagaz historii. Jak chce bardziej doswiadczona postac to pisze po tych 3-6 miesiacach podanie o postac, która popieram historia, doswiadczeniami itp.

Masowe eventy? Jakos nie widzialam problemu aby GMi nie ogarneli masowego eventu a afkerzy cos za niego dostali. Czasami tak jest, ze nawet w czasie eventu musisz odejsc od komputera a poza tym, przy UPie o ile wiem pisze sie co zrobilo sie podczas eventów. GMi nie maja takiej kruchej pamieci skoro potrafimy z nimi rozmawiac o tym co dzialo sie np. w lipcu podczas Oka Cyklonu.
Jezeli mnie ekipa wynagrodzila tylko za eventy a nie za nauki np. z postacia Sakar to nie wiem skad mam po upie tyle w klasie Mag. Na prawde starczy troche sie przyjrzec pracy ekipy.

Co do sprzetu, on sam odpoczywa. Mielismy juz 2 zgrzyty po tydzien down i jakos nikomu to nie przeszkadzalo.

Moim skromnym zdaniem nie potrzeba takich drastycznych zmian a wypowiadam sie tylko ze swojej perspektywy, nowego gracza.

Awatar użytkownika
Khangax
Posty: 50
Kontaktowanie:

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#13 » 06 lis 2013, 12:37

Zenujace emotki to akurat kwestia lenistwa graczy. Ze niektórym nie chce sie napisac wiecej niz króciutkiego zdania nie ma nic z masówkami i SW wspólnego. Ja nawet na masówkach staralem sie dawac jakies sensowne opisy, jednoczesnie nie spamujac nadmiernie konsoli, a i tak czasem mi limit znaków stuknal. Jak ktos nie potrafi napisac nic madrzejszego od <strzela mu z luku w serce>, to czy ma 1 czy 40 sw, czy postac nowa czy 5-cio letnia, niczego tu nie zmieni, bo poziom jego odgrywania bedzie taki sam.

Co do pomyslu, bo nie wyrazilem do tej pory swojej opinii... Obojetne mi to. Chociaz watpie, ze klimatyczny wipe cokolwiek zmieni w jakosci odgrywania.

Awatar użytkownika
100
Damtork
Posty: 256
Kontaktowanie:

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#14 » 06 lis 2013, 13:22

Khangax pisze:Zenujace emotki to akurat kwestia lenistwa graczy.

Dostrzeglem je dopiero po wprowadzeniu SW. Wczesniej na przyklad aby dostac sie do Zakonu Srebrnej Reki musiales owymi emotkami przekonac tego tam krasnoluda w swiecacej zbroi.
A moze by tak oprócz tego kto kogo i jak zabil dodac do punktów doswiadczenia czy komus sie chcialo to opisac ladnie czy uznal ze "zabija" bo ma miljon SW. :grin:
Obrazek

Awatar użytkownika
100
Ysia
Posty: 951
Kontaktowanie:

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#15 » 06 lis 2013, 13:41

Zeby dostac sie do Zakonu Rycerzy Srebrnej Reki dalej trzeba napisac emote, która przekona tego w lsniacej zbroi. I tak chyba jest w kazdej gildii. Ja przynajmniej nie spotkalam sie z mozliwoscia dolaczenia gdzies z kwitem "Duze SW" i emota "dolaczam do gildii czlowieku w zbroi". Zly przyklad Damtork.
"Fiolki nie sa skromne, golebie niezbyt pokojowo nastawione, a koty rzadko wpadaja na ten bardzo ludzki pomysl, by zachowywac sie okrutnie czy falszywie."
Eugen Skasa - Weiss


Obrazek

Awatar użytkownika
100
Damtork
Posty: 256
Kontaktowanie:

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#16 » 06 lis 2013, 15:05

Ysia pisze:Zeby dostac sie do Zakonu Rycerzy Srebrnej Reki dalej trzeba napisac emote, która przekona tego w lsniacej zbroi. I tak chyba jest w kazdej gildii. Ja przynajmniej nie spotkalam sie z mozliwoscia dolaczenia gdzies z kwitem "Duze SW" i emota "dolaczam do gildii czlowieku w zbroi". Zly przyklad Damtork.

Oj po prostu wrylo mi sie w pamiec jak na whisperze dostawalem dobre rady od tego swiecacego :D
Obrazek

Awatar użytkownika
DarkAlphadron
Posty: 602

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#17 » 06 lis 2013, 16:57

Przyznam szczerze - po dwóch akapitach przestalem czytac, bo caly ten tekst to wypociny grafomana, któremu sie wydaje, ze doskonale rozumie problemy serwera, a tak naprawde nagminnie myli je z problemami graczy na serwerze i wrzuca ciekawostki o swoich postaciach które - wybacz szczerosc - nikogo nie interesuja. Wiec przejde do listy "propozycji".

1. Wywalcie SW takie jak jest teraz. Niech klasa SW (jedna podstawowa + jedna rozszerzona) oznacza specjalizacje postaci, nie jej umiejetnosci. Natomiast liczba niech bedzie orientacyjna potega postaci zbudowana na klimatach.

Zakladasz wiec, ze blokada rozwoju postaci przysporzy nam graczy, lub tez poprawi jakosc klimatu juz posiadanych. Blad. Spora ilosc osób zostala zwabiona na serwer wielka dowolnoscia w rozwoju postaci i mozliwoscia odnalezienia wlasnej sciezki metoda prób i bledów. Poza tym - od kiedy wszedl w zycie nakaz odgrywania prestizówek, jezeli chce sie je dostac w rozpisce, mniej luda bierze z dupy klasy, a wiecej narzeka, ze nie moze miec upragnionej klasy na postaci, która w ogóle nie powinna jej miec. I to, wedlug mnie, lepsze rozwiazanie niz "usunac, zakazac, zabronic".
2. Przestancie dawac SW i lvl mechaniczny z podania - nowa postac ma 1lvl i 0 SW. Niech pracuje na swoje.

SW za level zostalo usuniete kilka miesiecy temu, a level mechaniczny do klimatu ma sie jak piesc do nosa - piescia nos rozwalisz (brak levelu mechanicznego powoduje nagminne umieranie w co niektórych lokacjach), a nosem piesci nie (dla klimatu nie jest wazne, czy uczestnik ma level 5 czy 85 - premii za to nie ma). Przyznawanie wysokiego SW za podaniem zas ma miejsce wylacznie w przypadku NPCów z ustalona koncepcja i podzialka SW, lub w przypadku naprawde dobrze napisanego podania i koncepcji, która wykracza poza "a bo chce miec koksa".
3. Niech osoby z technicznej skupia swe sily na kwestiach klimatycznych - modele, skórki, ozdabianie lokalizacji. Niech skryptowanie raidów bedzie na dalszym planie.

Osoby z technicznej wlasnie to robia - tworza przedmioty klimatyczne o nietypowych modelach, grzebia w bazie danych za nowymi, naprawiaja to, co juz istnieje i niweluja bugi, które wywalaja serwer i przerywaja RP. Raidu, questu czy instancji od dawna nikt nie tykal, bo nikt sie tym nie interesowal, nie ma ponaglen.
4. Przywróccie quipple na aukcje (chyba, ze znów jest, zanim pokasowalem postacie to go nie widzialem).

To by wymagalo stworzenia czegos, do czego przedmioty od Quippla mialyby sie nadawac, czyli - raidy, lochy i battlegroundy, czyli to, co kazesz zignorowac jeden punkt wczesniej. Troche to przeczy sobie nawzajem, nie?

Kod: Zaznacz cały

5. Przestancie organizowac oficjalne masowe eventy. Zamiast poswiecac czas na to pojawiajcie sie tam gdzie sobie ktos klimaci i nagrodzcie ich za te male klimaty, a bedzie ich wiecej.

Nie wiem, co kaze ci twierdzic, ze usuwanie wydarzen globalnych pomoze serwerowi, ale nie bierz tego wiecej. Nie znam jeszcze nikogo, kto na moim masowym evencie byl i tylko na niego narzekal. Jedni wola fastfoodowe masówki, inni racza sie "wykwintnymi" lawkami i snuciem intryg tak zlozonych, ze Alfred Hitchcock to przy nich amator i parweniusz. Dla kazdego cos milego. Zreszta - jakbys prowadzil tobys wiedzial, ze wpadajacy w juz sie dziejacy klimat GM w trzech na cztery przypadki tylko wkurzy i/lub popsuje zabawe graczom. Zalózmy, ze twój Kensill rozmawia z duchem z przeszlosci, napiecie i klimat rosna - a tu nagle laduje sie jakis losowy buc i zaczyna snuc historie o klusownikach, które twojego lowce cieni interesuja w chwili obecnej tyle, co zeszloroczny snieg. Bylbys zadowolony?
6. Zamknijcie serwer na miesiac. Dajcie sprzetowi odpoczac, posprawdzajcie co jest nie halo. I zróbcie ...

Po co?
7. ... klimatyczny wipe (chyba dobrze napisalem). Skasujcie wszystkie postacie. Niech gracze zrobia nowe. Nie synów, córki, ojców, matki, braci, siostry, wujków, szwagrów swojej starej postaci. Niech kazdy zrobi nowa postac. Niech kazdy robi nowa gildie. Niech wszyscy na nowo maja start od zera.

Zatem po X latach klimacenia nagle ktos z ekipy sobie stwierdza, ze postac, która wplynela na losy swiata znaczaco, dwoila sie i troila, aby zaprowadzic taki porzadek, jaki jej pasuje, byla klimacona konsekwentnie, z glowa i przez ogromny okres zycia jakiegos czlowieka - przestaje istniec. Naprawde sadzisz, ze klimat RP na wyludnionym serwerze dziala jak telefon, któremu zrobisz reset - i odpali sie od nowa? Smiem watpic. System SW, jakkolwiek niepozbawiony wad, jest prosty w obsludze jak konstrukcja cepa, a jakis system musi byc, zeby temperowac pojawiajacych sie znikad megakoksów, którzy kosza wszystko wokól machnieciem rzesy. D&D ma od groma zasad, a jakos wiecej ludzi gra w niego, niz odprawia storytelling, w którym kazdy robi to, co chce. Bo samowolka, na dluzsza mete, nudzi szybciej niz walka z przeciwnosciami i "nieuczciwa" przewaga.

Awatar użytkownika
operatorpieca
Posty: 461

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#18 » 06 lis 2013, 17:23

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tarranei
Posty: 167

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#19 » 06 lis 2013, 18:31

Z pewnymi myslami sie zgadzam, z niektórych sie smieje, a wszystkie laczy jedna rzecz - nie sposób ich na RH wprowadzic. Takie ekstremalne "zmiany" zwyczajnie nie wchodza w gre przy obecnej historii serwera i mentalnosci graczy na nim grajacych. To wszystko mogloby byc podstawa do zalozenia nowego serwera. Na pewno sporo osób z RH by poszlo na takie cos, zaczelo taka gre od nowa razem z innymi, z nowymi zasadami i nowym porzadkiem. Ale gwarantuje ze po paru miesiacach funkcjonowania takiej "utopii" zostalaby ona zwyczajnie wypaczona i skorumpowana. W koncu ludzie chcieliby jednak aby pewne rzeczy wygladaly bardziej jak na obecnym RH.

Mówi sie ze komunizm to piekny system - ale nie ma mozliwosci aby funkcjonowal z prostego powodu: przez ludzi. To samo mozna powiedziec o Twoim pomysle Goku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprawiedliwosc dla fizoli!



IRC: Fokker

"live like windrammer as you fuck"

Enimgs
Posty: 5

Re: Gokuroyowa rewolucja

Post#20 » 06 lis 2013, 21:19

"A wystarczy powiedziec sobie Nie, dzisiaj z dupy tego nie wezme. Pomecze jakiegos gm aby mi to odegral.
Pomysli jedna osoba. Inna zgapi. Inne Takze. Pomysli dwadziescia osób. Nagle z dupy zaczyna sie fajne granie."


Jakakolwiek zmiana zawsze bedzie odrzucana kiedy nie wymaga tego sytuacja. Tak samo Jakakolwiek sytuacja bedzie wymagala zmian. Tak jest i tak bedzie.
Tak naprawde wszystko zalezy od ludzi. To oni tworza serwer, a nie podania SW, slabe emoty czy level mechaniczny postaci. Jak ludziom zachce sie porzadnie grac, to bedzie git. A jak nie, to nie.

Jedynie przyczepie sie do usuwania postaci - klimatycznych. Jezeli ktos, gra postacia powiedzmy dwa, trzy lub cztery lata. Klimacil praktycznie wiekszosc rzeczy i nagle bum! nie ma. Bo robimy wipe. Watpie aby ktos taki chcial znów zagrac. Bo przeciez...po co sie starac, jezeli sie tak czy siak straci postac. ( o wipe ,a nie o zdechnieciu klimatycznym mówie.)

Tak jak mówilem na poczatku tego postu, tak napisze pod koniec. Jezeli kazdy sie postara, bedzie fajnie. Jezeli nie kazdy, to inni zaczna takze nie strac sie i bedzie kaput. Kolejne takie posty. A najlatwiej zaczac od siebie a potem od innych :)
Podpis.
- Brzydki Enimgs.

Wróć do „Propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się  •  Zarejestruj się