Propozycje zmian w systemie SW

Wasze pomysly badz oczekiwania wzgledem serwera RH.
Hergen
Posty: 34

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#41 » 20 gru 2017, 23:23

Roll, przeznaczenie chroniące przed nawałnicą faili
Czyli wnerwiająca losowość starć. System SW [url]w tym przypadku nie działa w sposób prawidłowy[/url]. Wystarczą 3 faile na kryty i już nawet postacie z 15 SW mają kłopoty.
+By zmniejszyć ryzyko idiotycznej śmierci proponuję wprowadzenie tzw.cudownego przeznaczenia/szczęśliwego zakónczenia, czyli możliwości wykonania jednego rzutu podczas eventu który by definiował jak postać uniknęła zgonu.
-Niestety, podczas eventu przypadał by tylko jeden taki rzut na drużynę więc jeśli coś pójdzie nie tak to nowa mechanika nie zastąpi taktycznego odwrotu.
-Każdy wynik rzutu oznacza uszczerbek na zdrowiu. To roll 3 z czego: wynik 1 oznacza że zamiast krytycznych obrażeń postać straciła jedynie mniej ważną kończynę i może się dalej czołgać, 2 otrzymuje bardzo ciężkie rany (uniemożliwia atakowanie oraz bieg), 3 to najlepszy możliwy wynik czyli średnie obrażenia połączone z solidnym bólem.
-Przeznaczenie chroni przed pechem, nie głupotą. By doszło do rzutu ratunkowego muszą zostać spełnione następujące warunki: postać musiała wcześniej wyrzucić dwie porażki lub wróg rąbnął trzema krytami w jednego herosa, postać jest mocno ranna i krwawi lub jej ciało zostało uszkodzone w inny sposób oraz całość obrażeń musi być skutkiem działania npc albo środowiska (w PvP gramy na ostro).
-Nowe zabezpieczenie przed zgonem działa dopiero po upływie 1k10 tur umierania.

Errat w sprawie klas
Podstawowe:
1.Auradyn- przed wbiciem 5 poziomu może używać lay on hands (nakładanie rąk) oraz odpędzać nieumarłych. Obecnie niskopoziomowi auradyni tracą zbyt wiele głównych cech klasowych co sprawia że branie tej klasy i rozwijanie jej od 1 SW wymaga zbyt wiele zaparcia oraz hartu ducha, a mówiąc prościej językiem-to jak kopanie okopu za pomocą łyżeczki herbatniej. Oczywiście, po uzyskaniu dostępu do drugiej aury nowy auradyn stawały by się specjalistą przez co oznacza stratę nakładania rąk i odpędzania nieumarłych na rzecz głównego dania tej klasy.
2.Sorcerer- zwiększone wymagania, od teraz warto poinformować MG o wyborze tej klasy oraz dać mu informacje skąd postać ma taki talent magiczny. Niby drobna rzecz a wymusza lekką refleksję nad postacią oraz ułatwia integracje jej tła z klasą.


Prestiżowe:
1.Divine crusader- Raz dziennie może od pierwszego poziomu użyć smite good/evil (za dodatkowych 1k6 obrażeń) jeśli nie posiada uświęconego uderzenia i furii krzyżowca ani nie ma żadnych czarów ofensywnych zadających podobne obrażenia oraz zyskuje możliwość wykrywania dobra/zła.
Obecnie DC którego testuję już od jakiegoś czasu nie ma możliwości wykrywania aur zła inaczej niż za pomocą swojej własnej aury (która może przybrać najwyżej siłę aury 10 poziomowego paladyna) przez co wykrywanie wrogów wiary opiera się o szukanie kolców i czaszek na pancerzu napotkanej postaci.
Smite good/evil ma natomiast stanowić namiastkę znacznie potężniejszych umiejętności paladyna oraz morderczych czarów priesta. DC po tych zmianach nadal był by słabszy od większości prestizówek ale stanowił by jakąś alternatywę.

2.Beast heart adept&beastmaster- z racji mniejszych wymagań oraz faktu że pety BHA są magicznymi stworzeniami (np.mogą się teleportować o czym misiek beastmastera może tylko pomarzyć..) ta klasa powinna zostać usunięta dla lepszego balansu. Szczucie kogoś wilkiem to jedno..ale już magiczny stwór który sam w sobie może być materiałem na ciężką walkę to przesada.


3.Sacred Prostitute- czyli wprowadzenie możliwości utajnienia posiadanej prestiżówki żeby gracz się nie krępował. Postacie z utajnionymi prestiżówkami zostały by wypisane na adminforum a ich statystyki szły by podczas eventów na PW. To rozwiązanie pomogło by prawdziwym nekromantą (czyli złym nekromrokom przysięgłym np. mordować wszystkie pozbawione opieki dzieci), świętym kurtyzaną, Ur-kapłanom, akolitom skóry oraz innym skrajnie kontrowersyjnym klasą. Prawdziwa prestiżówka była by zakamuflowana tylko przez pierwszy miesiąc po jej zdobyciu przez postać a gracz musiał by podać naprawdę solidny powód ukrycia prestiżówki (np.nagłe, przypadkowe przeniesienie arcymroka do obozu AC).

4.Spellbreaker- czyli klasa która w przeciwieństwie do mocniejszego ocult slayera obrywa od samego myślenia o magii zyskuje nieco więcej sensu. Cały mechanizm z zawałami serca niczym u weterana pierwszej wojny światowej który po obiedzie z wnukami postanowił ciągnąć 7 kresk taniej kokainy ku chwale rusko-arabskiego techno i zapić to beczką energetyka z dodatkiem multifetaminy powinien już postać pewnej graczki przynajmniej trzy razy.

Na Azeroth znajduje się wiele miejsc które powinny zabić spellbreakera w tym:
-Dalaran który unosi się nad Northend dzięki zaklęciu zdolnemu podnieść całe miasto. Dodatkowo nad całym miastem roztacza się spell chroniący przed umrzykami oraz demonami.
-Obozy AC które swego czasu posiadały mocne zabezpieczenia przed ostrzałem i teleportami co oznacza ciągłe wystawienie na nienaturalnie duże dawki arkany w przypadku spellbreakera AC.
-Kaplica Sothan która była zalana magią ognia.

No właśnie....Spellbreaker powinien być ciekawym rozwinięciem postaci a nie karą. Proponuję wobec tego uniemożliwienie zliczenia zgona od aury magicznej u tej klasy (w najgorszym wypadku utrata przytomności) oraz możliwość poświęcenia jednej tury (czyli ataku) na rzecz dodania sobie dodatkowego przerzutu na wypadek gdyby roll na obronę przed przytłaczającą aura się nie udał.


Zmiany przy rozliczaniu upów, gildiach, zgonach i eventach
1.W przypadku odmówienia przyznania prestiżówki lub zmiany klasy gracz zyskuje prawo do otrzymania pisemnej wiadomości na forum w której MG wytłumaczy mu czemu postać nie otrzymała takiej lub innej klasy.
2.Jeśli przynajmniej 4 graczy zbierze się i napisze zbiorową (niejawną, przeznaczoną tylko do wglądu ekipy) skargę na dziwną, trudną do wyjaśnienia klasę która została przyznana lub rozwinięta na ostatnim upie być może wskutek jakiejś formy faworyzowania gracza lub na skutek innego nietycznego pomówienia, ekipa pisze do gracza z wątpliwą klasą zawiadomienie wraz ze streszczonymi wątpliwościami(argumenty przeciw podane przez czwórkę).

Również tych 4 graczy zyskuje wgląd do procesów decyzyjnych ekipy w sprawie kontrowersyjnej postaci bez całkowitej wiedzy posiadacza wątpliwego bohatera.

3.Każda postać zmarła na skutek działania npc (lub otoczenia, np.spadających głazów) na eventach oficjalnych gildii (Ekspedycja Gilneas, Zakon Srebrnej Ręki, AC) po 7 dniach bez ressa lub w przypadku kiedy to szanse na ressa w ciągu pierwszych 2 tygodni od zgonu otrzymuje kartę zgonu wypisaną w oddzielnym temacie na gildyjnym podforum. Karta zgonu zawiera:
-Imię, nazwisko, wiek i rasę postaci.
-Gracza który grał postacią w chwili jej zgonu.
-Rozpiskę postaci.
-Nazwę/Imię wraz z nazwiskiem npc który przyczynił się do zgonu albo nazwę zjawiska (np.ciężkozbrojny kultysta młota zmierzchu, Alfonso Sixford, lawina śnieżna).
-SW npc który zabił postać (albo słowne przybliżenie jego mocy, npc "śmiertelnie niebezpieczny dla sporego oddziału").
-Typ npc (humanoid, żywiołak, nieumarły..).
Karty zgonu powinny być usuwane wraz z ressem postaci żeby na forum istniała jedynie faktyczna rozpiska tych permanętnie martwych. Po co? Kart zgonów ułatwią prowadzenie statystyk, rozpatrywanie upów (ubicie potężnego bossa który przez miesiąc dziesiątkował gildię jest czymś) oraz wiele innych spraw.

4.W przypadku opustoszenia klimatu do którego dostęp był limitowany za pomocą podróży planarnej (patrz.cały Outland), postacie które przybyły do danej lokacji specjalnie na dany klimat/kampanię i z powodów innych niż klimatyczne wyłączenie z klimatu (klimatyczne wyłączenie czyli np.zamknięcie w więzieniu, pobyt w szpitalu, zgon, konieczność odpracowania jakiegoś długu na farmie lub kopalni, ograniczenie wolności), mogą zostać przemieszczone z powrotem do swojego wcześniejszego miejsca pobytu na Azeroth ale na skutek bardzo wyczerpującej podróży przez tydzień mają karę -20 do rolla jak w przypadku zgonu.
-Postać zostaje przeniesiona do stolicy Hordy/Przymierza czyli Stormwind/Ogrimmaru. W przypadku osób poszukiwanych w owych miastach lub obywatelstw niestandardowych miejsce lądowania trzeba określić z ekipą.
-Nie, mieszkańcy Outlandu nie mają możliwości przeniesienia się tym sposobem na Azeroth. Jeśli twój półogr żył w Nagarand to tam zostanie.
-Żeby dostać się na Azeroth postać musi być odpowiedzialna prawnie sama za siebie czyli pełnoletnia oraz mieć jakikolwiek powód do powrotu do domu (np.nagła choroba cioci, niespodziewany powrót ukochanego z frontu).
-Postać traci 50% złota które zarobiła podczas pobytu na Outlandzie/innej zablokowanej lokacji.
-Postać można przenieść w ten specjalny sposób dopiero po upływie miesiąca od jej ostatniego pojawienia się w klimacie danego miejsca.
-Wszystkie zdobyte na innym planie przedmioty tracą swoje magiczne właściwości na 5 dni.
-Żadnych postaci towarzyszących (zwłaszcza postaci graczy!). Przeniesione zostają tylko pety, wierzchowce, chowańce i npc niezbędne do jakiś wątków na Azeroth.
-Musi istnieć jakieś bezpośrednie połączenie z Azeroth, nawet trudno dostępne dla postaci ale dostępne (np.opuszczenie półplanu lodu po rozpadzie ekspedycji Dalaranu wymaga działania w klimacie, <podróżować> można tylko po "drogach").
-Nie można się przenieść bez zgody i wiedzy ekipy.


To rozwiązanie umożliwi wydostanie się z Outlandu postacią które mogły tam utknąć za sprawą wycofania zaklęcia Gate (obecnie nie można się od tak teleportować na Outland i z powrotem) oraz rezygnację graczy których osobiste oczekiwania mocno nie pokrywały się z zastanym klimatem (np.Windykator zabójca demonów z Exodaru który wbrew zapowiedziom na forum trafia do zbieraniny przypadkowych orczych szumowin bo tak jakoś zebrali się inni gracze).


5.W przypadku odmowy prowadzenia jakichkolwiek klimatów dla/z danym graczem MG ma faktycznie prawo odmówić prowadzenia, wyraźnie przy tym informując gracza o zaistniałem sytuacji ale ma obowiązek wskazać jakiekolwiek inne miejsce do klimacenia (niekoniecznie tą postacią która gracz grał u niego) lub zapewnić postaci <powrót> (punkt.4,jeśli spełnione warunki z czego okres miesiąca skrócony do 2 tygodni) albo bezstratne przeniesienie SW.
MG odmawiający prowadzenia klimatów z lub dla danego gracza bez poprowadzenia przynajmniej jednego eventu z postacią niepreferowanego gracza w klimacie do którego został przydzielony, ma również prawo do nie brania udziału przy rozpatrywaniu podania upowego owego gracza.

Awatar użytkownika
Bromor
Posty: 380

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#42 » 21 gru 2017, 16:51

Nie.

Awatar użytkownika
Asiaczek
Posty: 14

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#43 » 21 gru 2017, 16:59

Nie wiem dlaczego ale nie brzmi to jak propozycje zmian tylko na najeżdżanie na konkretne postacie / osoby. Naprawdę jestem wstanie powiedzieć dokladnie o kogo chodzi. :|

Awatar użytkownika
Tarranei
Posty: 165

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#44 » 21 gru 2017, 17:41

Ehhh to brzmi jak standardowy płacz "oni maja a ja nie ale ja kcem tesz, dej" zamiast sensownych uwag i sugestii. Ale kwestia sacred prostitute mnie rozbawiła więc tia...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprawiedliwosc dla fizoli!



IRC: Fokker

"live like windrammer as you fuck"

Hergen
Posty: 34

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#45 » 21 gru 2017, 17:41

1.Spokojnie, z sorcem nie chodziło mi akurat o twoją postać Asia. Sorcem może zostać praktycznie każdy, a jak wiemy ta klasa powinna wymagać swego rodzaju niezwykłości. Proponowałem jedynie luźne inicjowanie rozmowy z MG na temat źródła talentu którym jak wiemy może być krzyżowanie się ludzi i elfów X pokoleń temu.

2.Spellbreakera niektórzy się boją. Ale nie jako wroga! OS jest krótszą, odporniejszą klasą która ma ten sam cel-zabijanie magów podczas gdy SB podczas niektórych starć odczuwa skutki ciężkiego zmęczenia albo gorzej..

3.Punkt 2 rozdziału o upach dotyczy bardziej moich postaci, tylko waszych. Na dwie prestizówki które sobie wyrobiłem z tego co mi się udało dowiedzieć przypada 5 różnych osób spoza ekipy które mają wątpliwości.
a)Divine crusader Freda swego czasu uchodził za świętą prestizówkę wyrobioną na chaotycznej neutralnej/praworządnej złej postaci.
b)W przypadku bone crushera Archiela było przynajmniej dwóch skrytych krytyków z czego jeden pisał nawet do ekipy-pierwszy twierdził że Archiel jako draenei nie spełnia wymagań klasowych (brak wymaganej siły fizycznej, łagodność charakteru..) a drugi uznawał jego styl bycia za typowy jedynie dla bersekera.
Również:
c)Avanii miała nigdy nie szkolić się w klasie runmistrza czego potwierdzeniem miał być brak wykształconych run podczas majowego turnieju.
Same lekcje faktycznie miała w klimacie ale w całym procesie nie uczestniczyło zbyt wiele postaci...więc dla niektórych ta klasa pojawiła się u ,,dziwnej postaci hergena" w sposób tajemniczy, wątpliwy. Również brak run miał swoje wytłumaczenie-wzór runiczny wymagał odkrycia w klimacie przez co po Azeroth kopytkował sobie runmistrz bez run, co mogło z boku wyglądać jakby klasa nie miała swojego źródła.


W obydwu przypadkach zarzucano mi ugadanie się z ekipą oraz naginanie wielu faktów w stosunku do graczy podczas gdy sami krytycy zostawali z nadmiarem trudnych do zweryfikowania domysłów.


Edit:
1.Jeśli jednak pomysł z grupowym podglądem nie pasuje wielu osobom-możemy rozwiązać problem za pomocą nowego "gildyjnego" podforum na którym sam odpowiedzialny za postać przedstawiał by wszystkie fakty które wpływają na kontrowersyjność postaci.

2.Punkt o dzienniku zgonów nie jest krytyką AC tylko próbą zrobienia urzędowego spisu strat. Jak pewnie niektórzy wiedzą każdy poległy ma dostać swoje drzewo w nowym Lorderonie. No i co wypiszemy na tych tabliczkach? To co sobie gracze przypomną.

Gorzej sprawa wygląda z prowadzeniem długoletnich statystyk co w chwili obecnej jest niezwykle trudne. Ilu padło na Northend? Wielu, z czego spora część już nie gra. Podobnie będzie za 2-3 lata z górą Hylaj albo jakimkolwiek innym klimatem w którym poszły zgony.

Awatar użytkownika
TomEdo
Posty: 253

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#46 » 21 gru 2017, 23:50

Roll, przeznaczenie chroniące przed nawałnicą faili

Ten element wydaje mi się o tyle zbędny, że zawsze byłem zwolennikiem "leż umierający a nie zdychaj w jednej emotce". I myślę, że odpowiednio rozegrane eventy nie przewidują wysokiej śmiertelności tylko ze względu na niefortunne rzuty. O ile wiadomo, postać może umrzeć podczas eventu, myślę, że gracz powinien mieć więcej do powiedzenia w kwestii śmierci swojej postaci by zmienić "rollnąłem źle i zdechłem, kek" w "moja postać miała fajną śmierć, dobrze się bawiłem odgrywając to".

Errat w sprawie klas

Myślę, że zmiany w klasach są raczej zbędne. Jeśli ktoś z wypiekami na twarzy wyszukuje najbardziej niesprawiedliwej i wykorzystującej najlepiej system kombinacji klas, to to zrobi, a próba powstrzymania go poprzez zmiany jedyne co to stworzy nowe najsilniejsze opcje. Poza tym, taką postać czuć na kilometr, a jej kretyńskie combo klas, mające doskonały sens mechaniczny raczej będzie dziadowską koncepcja postaci. Jeżeli uważasz, że twoja klasa jest za słaba, zmień ją na inną i dołącz do optymalizujących, albo odgrywaj Enchantera którego enchanty generalnie nie działają w systemie SW i baw się dobrze, jako i ja dobrze się bawię, bo klasa pasuje do koncepcji.

Zmiany przy rozliczaniu upów, gildiach, zgonach i eventach

Myślę, że jeśli GMy się nie zgadzają na jakąś prestiżówkę, to musi być jakieś solidne "ALE". Jeśli nie rozumiesz dlaczego, to podbij do nich na IRCu. Jest nas tak mało, że spokojnie możemy rozmawiać na takie tematu aniżeli wysyłać sobie oficjalne PW na forum.

Jeżeli uważasz, że ktoś ma prestiżówkę z dupy, zagraj z tą postacią i dowiedz się skąd ta prestiżówka z dupy. Niektóre postacie rozwijają umiejętności o których inne postacie nie mają pojęcia bo zwyczajnie nigdy nie zahaczyły o ten temat. Żeby znowu nawiązać do moich postaci, jeśli spotkałbyś PTSD Valdoxa podczas eventów poprzedzających koronację w Ironforge to byś pomyślał, że jego Steam Warrior jest z dupy, bo on nie używał żadnego mecha podczas tych wydarzeń, powracając z emerytury by przysłużyć się po raz ostatni w swojej karierze. Mimo utraty mecha, nadal będąc użytecznym, mógłby nadal teoretycznie levelować w tej klasie, ponieważ nabrał nowego doświadczenia związanego z inżynierią, które mógł zaaplikować do Steam Warriora.

Jeżeli okaże się, że prestiżówka serio jest z dupy, to weź powiedz o tym tej osobie. Ja kiedyś tak zrobiłem i zgadnij co się stało? Gracz zrekonfigurował sobie klasy ponieważ uznał, że rzeczywiście, nie pasuje to do koncepcji.

Co do transportu z Outland, absolutnie nie rozumiem o co chodzi. Wiadomo, że podróż do Outland to nie jest bułka z masłem, podobnie spowrotem, ale myślałem, że jest to całkiem wykonalne dla kogoś odpowiednio silnego i bynajmniej nie operującego nawet magią. Jeśli się mylę, to proszę mnie oświecić. A nawet jeśli istnieje taka limitacja, to czy nie lepiej po prostu pogadać z GMem, powiedzieć co się stało i "sorry stary, ale utknąłem tutaj w dupie Maryni" i nie sądzę by ktokolwiek ci robił problem o przeniesienie tej postaci gdzieś indziej gdzie jest klimat.

Awatar użytkownika
Swain
Posty: 145

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#47 » 03 sty 2018, 20:41

Cóż, co do powyższej wypowiedzi TomEdo, zgadzam się w większości treści merytoryznej, pomimo że nie znam użytkownika który odświeża temat (Hergen). Do sytuacji z gry ciężko mi się odwołać jako gracz który już nie egzystuje w ramach serwera.

Niemniej, potwierdzając wersję TomEdo z lukami w mechanice. Swego czasu dzięki pewnym osobom miałem pier*** na punkcie optymalizacji by uniemożliwić innym zabicie mojej postaci, usprawiedliwia mnie tylko chyba fakt że żadna z moich postaci nie miała skłonności do bezsensownego mordu, nawet jak był jej taki zamiar, po prostu nie pochodziła by sprawdzić czy cel umarł, bo nigdy czegoś takiego z NPC nie robiła, to czemu by miała z postaciami gracza.

Przechodząc do sedna. Luk w mechanice RH jak się na tym sfocusujesz, może być masa. Ale jeśli szukasz optymalizacji, znajdź ludzi do RPG z kartką papieru którzy są zapartymi munchkinami. A tutaj polecam grać dla klimatu i dobrej zabawy, niezależnie od tego czy postać jest słaba. Nawet jeśli, postacie nie widzą jaką masz cyferki w rozpisce SW, co pozwala odgrywać postać która uważa się "za zdobywcę świata", bo czemu nie :)?

Przy okazji, mój Arkamal (blood elf) też nie powinien mieć klasy Bone Crusher ze względu na rasę, do czego podejrzewam że patrząc po "tabelce" się odwołujesz. Pytanie jakie kryteria obejmujesz do wytykania co jest dziwne? Bo podejrzewam że zarówno ja (jakbym grał), jak i inni, mogliby rozwiać twoje wątpliwości jakbyś tylko o to poprosił :)
Postacie ;>

Bo zycie to nie bajka i nie glaszcze nas po jajkach.
Obrazek

Wróć do „Propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron

Zaloguj się  •  Zarejestruj się