Propozycje zmian w systemie SW

Wasze pomysly badz oczekiwania wzgledem serwera RH.
100
azsyrg
Posty: 824

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#31 » 31 sie 2016, 11:05

Według mnie mylisz tutaj kwestie trafień. Podałeś przykład podręcznika, że przy trafieniu jakimś zaklęciem dzieje się coś, a coś innego nie. Jak mówiłem wcześniej podręcznik jest inspiracją do umiejętności, a zakładamy, że mamy się dogadywać. Ponadto mówisz o trafieniu. Trafienia można uniknąć wygrywając roll. Umiejętności o jakich powiedziałeś jak na przykład te zabijające albo czyniące obrażenia nie muszą się niczym różnić. Najpierw wykonujemy roll czy ktoś trafił, jeśli trafił to wykonamy roll na to który efekt zostanie osiągnięty. Nic prostszego.

Dlatego właśnie też mamy owe plusy do trafiania o których powiedziałem. Właśnie po to je mamy, aby nie było sytuacji, że coś nie jest do uniknięcia. To też pokazuje, że my podręcznikiem się inspirujemy, a nie traktujemy jak jedyny wyznacznik.

Celowo powiedziałem o umiejętnościach podnoszących roll. czyli o buffach, albo o aspektach uderzeń które wykorzystują jakiś bonus. To jaki efekt wywiera to na postać jest już kwestią opisu w klimacie. Mi chodzi tylko o to, aby zainspirowana umiejętność jeśli ma zwiększać szanse na trafienie czy obronę to powinna to robić. Tak samo jak mag ma swoje prawdziwe uderzenie które podnosi mu ogromnie szanse na trafienie przeciwnika. To jest zainspirowane podręcznikiem, ale właśnie dlatego, że nas system jest i od zawsze był unikatowy mimo czegoś takiego można się obronić.

W sytuacjach spornych nie powinno się równać maga z wojownikiem bo to całkowicie coś innego. Ale to już też mówiłem. Tak samo jak wypowiadałem się o innych aspektach tego równania.

Awatar użytkownika
Lug
Zastepca Administratora Forum
Posty: 650

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#32 » 31 sie 2016, 12:51

Pozwolę sobie na moralizatorskie wtrącenie.

Wiele się tutaj mówi o cyferkach, zasadach, o kombinowaniu tak, żeby system był jak najbardziej dokonały. Doskonały system nie zapewni braku sytuacji spornych, bo zapominamy z czego wynikają. Jak ktoś ma odrobinę kultury to nie będzie robił awantur. Postara się dogadać i dojść do kompromisu. W końcu wszyscy jesteśmy tu dla zabawy. Szukanie remedium na chamstwo w liczbach to głupota, bo jak ktoś jest chamem to we wszystkich zasadach znajdzie lukę, narobi dymu, zepsuje innym humor.
SW w głównej mierze ma służyć określeniu siły postaci względem innych, a nie trzymanie w ryzach tych, którzy nie potrafią funkcjonować w społeczności stawiając swojego ePenisa ponad innych.

Koniec końców wszelkie wątpliwe sprawy rozstrzyga GM, a każdy klimat można cofnąć.
Fizley Flametail - Gnom mag, Arcymag Kirin Tor
Nitius Redhawk - Czlowiek wojownik, weteran z Northrend
Valanis Glavier Haunder - Worgen, lowca glów
Northalar Nemudorei - Nocny elf, zwiadowca
Dr. Vezz - Goblinski doktor nauk medycznych, psychologicznych i torturologii stosowanej
Ithael Eirtahl Alean'arnith - Krwawy elf, soulknife, najemnik

Awatar użytkownika
Swain
Posty: 145

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#33 » 31 sie 2016, 16:43

@azsyrg

Cóż, zaproponowane rozwiązanie jest bardzo dobre, choć wiadomo że znajdą się tacy co będą exploitować nawet w spornych sytuacjach. To według mnie taki system mógłby spokojnie rozstrzygać normalne sytuacje, znalazły by się szczegóły dla osób nie grzebiących w podręcznikach :). W końcu umiejętności znajdziemy na stronach wiki, mam tylko dwie uwagi:
-W moim subiektywnym postrzeganiu, brakuje jakiejś premii dla czystych wojowników którzy skupiają się właśnie na atutach i nie grzebią w podręcznikach, a taki przykładowy paladyn + warianty, battle shaman, hexblade czy choćby hunter z petem, wypadają po prostu lepiej mając umiejętności. Nie mówiąc już o postaciach jak lone wolf runemaster lub lone druid. (tak wiem, ameryki nie odkrywam, to od zawsze było tutaj bez odbicia.) Wyjdę tu z bardzo prostą propozycją by nie rzucać tematu w eter z hasłem "myślcie", proponuję zaimplementować wojownikowi umiejętności jasno określone przez pathfindera - oczywiście bez kumulacji dla tych co korzystają z atutów podręcznikowych jak normalny warrior.
W spoilerze dołączam cytat z pathfinderowego conversion'a fightera.
Spoiler:

-Kiedyś, (O ile pamięć mnie nie myli) w Szarym Trybunale zamiast SW casterzy używali CL jako premii. Bo jakby na to nie patrzeć, ktoś kto ma 1 poziom przykładowo sorca a wszystkie inne całkiem nie związane. Korzystając z CL zamiast SW, unikamy jednego ważnego exploitu. By ktoś tylko z kilkoma poziomami klasy magicznej nie rzucał kontroli tłumu na kilka tur w których wykańczałby potencjalny cel, premia CL na moje od razu rozwiązuje taki problem - w jakich sytuacjach uważam SW zamiast CL za niesprawiedliwe? Zaprezentuję niżej w odpowiedzi dla TomEdo.

Przy swoim stanowisku że premia powinna być bliższa 3,3% (1 na k30) zamiast 5% (1 na k20) pozostaje, choć to tylko sugestia :). Tak i tak postacie niższe o 20 poziomów nie będą mieć najmniejszej szansy przez system HP, ale nie staną się niedotykalne, nawet gdy zostaną dotknięte, to obrażenia będą śmieszne. Oczywiście tylko wspominam po raz ostatni żeby nie truć tym ciągle tyłka :).

@TomEdo

To jest coś o czym zapomina właśnie wiele osób... Magowie mają spore obrażenia, największe AoE, ale ich główna siła leży właśnie nie w efektach które zadają obrażenia w jeden cel, a w tym co się zwie popularnie "Crowd Control" (kontrola tłumu - piszę tylko dlatego znaczenie że nikt nie ma obowiązku znać angielskiego). Przewagę w obrażeniach mają nad nimi właśnie klasy które podał za przykład azsyrg - rogue/scout (z tym że scout w wersji wowrpg nadrzędnej nad d&d, nie ma skirmisha, ale tak i tak jest to według mnie sprawiedliwe rozstrzygnięcie :d).
Ale z jednym się poniekąd zgadzam, jeden wygrany roll maga może być końcowym (w sumie vice versa, wojowników też, ale nvm, dążę do czegoś innego). Meritum jest następujące, by CL dla maga, lub PWW dla woja mogło kogoś unieruchomić pozbawiając tur maksymalnie w postaci przewagi w rollu. (czyli na przykład tura za każde 10 przewagi na obecnym systemie, ale nie więcej niż CL/PWW.)

Zaś co do save'a podręcznikowego, już też kiedyś o coś podobnego pytałem bodajże Boe mi odpowiedział, ale ręki sobie nie dam uciąć. Ponoć rozstrzyga się to następująco - spell wejdzie to jakby save się nie udał, a jak nie wejdzie, to jakby ktoś nie przebił spell ressistance i niezależnie od efektu bez save'a nie ma najmniejszego działania :).



To taka moja bardzo luźna konkluzja :). Standardowo, na czym stanie to wasza wola :d.
Postacie ;>

Bo zycie to nie bajka i nie glaszcze nas po jajkach.
Obrazek

85
Revean
Elun
Posty: 368

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#34 » 01 wrz 2016, 9:33

Piękny system TomEdo. Chyba przekonał mnie do powrotu. :cheesygrin:
Daroshen Windfeather-Shan'do Delar Ashanvale, druid szponów, obronca lasów i równowagi...tylko troche szalony. Wygnany, pozbawiony mocy, sluch o nim zaginal. [*]
Revean Fisher-Mistrz rybacki, sprzedawca rapotorzych jaj i króliczych lap, obrazo strzelacz, drobny oszuscik czasami. Powrócil do Stormwind na okrecie "Bialy Kruk", handlowej trójmasztowej fregacie pod bandera Theramore.

Dermont Bergrip - Stary, gruby, silny, wielki, obzarty niedzwiedz mocno spal...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bromor
Posty: 380

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#35 » 05 cze 2017, 11:47

Odgrzebuje temat, by zaproponować coś nowego ale jednocześnie starego...

Od samego początku spora część była przeciwna tym zmianom które zaproponował Tomedo, mimo to zostały wprowadzone i chociaż przetestowane. Czy działały czy nie, każdy ma swoje zdanie na ten temat. Jednak proponuje powrót do starych zasad. Dla przypomnienia podaje link jakie zmiany dokładnie wprowadzono.
Osobiście proponuje likwidacje punktów 1, 2 i 5. Co o tym sądzicie?

100
azsyrg
Posty: 824

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#36 » 29 lip 2017, 17:43

O ile zmiany tyczące się zaklęć zabijających na tzw "strzał" to dobre zmiany, to ja byłbym całkowicie za powrotem do starego systemu SW i mechaniki. Próbowaliśmy z tym i nie dość, że wcale nie poprawił się komfort grania, to Ci będący w mniejszości (wyniki ankiety mówiły jasno), a najgłośniej naciskający na zmiany i tak przestali logować i to dobre kilka miesięcy wcześniej... (Dodatkowo nawet nikt nie wrócił do grania, a niby przez system poodchodzili)

Stary system miał takie plusy, że różnicował wyraźnie każdą postać. Rozkład klas upoważniał do czegoś, a dzięki temu ciekawiej grało się różnymi postaciami. Też silniejsi byli autentycznie silniejsi.

Jestem za całkowitym powrotem starych zasad mechaniki z wyłączeniem umiejętności i zaklęć zabijających od razu jeśli miałyby być stosowane na innych graczy.

Awatar użytkownika
85
Layla
Posty: 81

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#37 » 29 lip 2017, 21:00

Zgodziłabym się na powrót. Bo czasami to ZABAWNIE wygląda jak groszek 1 SW powala postać 25 SW. Plus no część klas bez modyfikatorów stała się po prostu niegrywalna.

Awatar użytkownika
Lug
Zastepca Administratora Forum
Posty: 650

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#38 » 29 lip 2017, 22:26

Sodomnia i gomorja, wypowiadajo się tylko Ci, co grajo koxami!!!!1
Fizley Flametail - Gnom mag, Arcymag Kirin Tor
Nitius Redhawk - Czlowiek wojownik, weteran z Northrend
Valanis Glavier Haunder - Worgen, lowca glów
Northalar Nemudorei - Nocny elf, zwiadowca
Dr. Vezz - Goblinski doktor nauk medycznych, psychologicznych i torturologii stosowanej
Ithael Eirtahl Alean'arnith - Krwawy elf, soulknife, najemnik

Awatar użytkownika
Tarranei
Posty: 165

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#39 » 30 lip 2017, 0:40

To się wypowiem co myślę z osobna o każdym punkcie zmian...

Bonus x3 zamiast x5 - za bardzo zaciera różnicę w sile postaci. Warto byłoby wrócić do x5, albo chociaż x4

Brak bonusów do rolli - największa bolączka tego systemu. Jak było wcześniej powiedziane, niektóre klasy zupełnie straciły sens istnienia. Oczywiście boli to gdy po rollu ktoś nagle wkleja całą litanię bonusów jakie mu się w tej chwili liczą, wzięte ujwie z czego więc należałoby tu jakoś uregulować jakie bonusy liczymy a jakich nie. Np. bonusy z modyfikatorów wynikających z abilitek bo te nie są w żaden sposób regulowane i każdy może je sobie nazmyślać. Bonusy z featów też są pod znakiem zapytania bo póki nie zostaną gdzieś spisane to każdy może sobie wymyślać i zmieniać featy na bieżąco.

Wytrzymałość postaci - dobre, choć mogą zaistnieć kwestie sporne na temat tego ile dana postać może wytrzymać jako że nie zawsze wynika to 100% z klas - klimaty i konsekwentnie odgrywane założenia postaci również mają tu wpływ.

Limity zaklęć - dobre, ale ciężkie do uregulowania.

Brak zaklęć insta kill - dobre i tyle. Ewentualnie efekt "roll 10" jak poniżej.

Podwójny fail nie jest insta śmiercią - dobre. Stosowany obecnie roll 10 jest w porządku i daje szansę na uratowanie postaci.

Tak więc w dużym skrócie - powinny moim zdaniem wrócić bonusy do rolli oraz mnożnik x5. Reszta może być albo do poprawki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprawiedliwosc dla fizoli!



IRC: Fokker

"live like windrammer as you fuck"

Awatar użytkownika
Bromor
Posty: 380

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#40 » 31 lip 2017, 10:31

A jednak po długim czasie odbiłem się echem <3

Tarranei pisze:Tak więc w dużym skrócie - powinny moim zdaniem wrócić bonusy do rolli oraz mnożnik x5. Reszta może być albo do poprawki.


Popieram takie zmiany. Już samo to wystarczy.
Co prawda byłbym za spellami insta killa ale uregulować je tak, by w sytuacji gracz vs gracz spelle te były ograniczone do silnych(/jakichś) obrażeń, Ewentualnie tak jak pisze Fokker i zastosować zasadę "roll 10". Na eventach zaś przeciwko npc i bossom byłyby traktowane normalnie. Co Wy na to?

Wróć do „Propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron

Zaloguj się  •  Zarejestruj się