Propozycje zmian w systemie SW

Wasze pomysly badz oczekiwania wzgledem serwera RH.
Awatar użytkownika
100
qylees
Posty: 823

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#11 » 27 sie 2016, 13:53

DarkAlphadron:

Nie chcę się tu wpieprzać między wódkę a zakąskę - nie wiem jak teraz wygląda kwestia przyznawania SW. Może tak, jak mówisz.
Ale też brałeś udział w tych dawniejszych rozpiskach, gdy zgłoszeń było zapewne znacznie więcej niż teraz - i to nie jest prawda, najzwyczajniej w świecie, że każdy ze zgłoszonych przez gracza klimatów był skrupulatnie sprawdzany - przez to osoby biorące udział w tych "głównych klimatach" pokroju Ashen Verdict zapewne dostawały średnio większe updejty w stosunku do osób, które w nich udziału nie brały - nikt nie siedział i nie sprawdzał logów czy screenów, wszystko opierało się na pamięci. Zresztą nie jest też prawdą, że ekipa posiadała jakiś sposób liczenia ile dana postać powinna dostać - wszystko było "na oko". Nie wiem jak jest teraz, ale no... Wiem przecież. Sam brałem w tym udział.

Nie twierdzę, że to było jakoś specjalnie stronnicze, ale nie można też mówić, że było obiektywne. Zresztą - były tego powody, bo przecież faktycznie skrupulatne sprawdzanie każdego zgłoszenia do każdej postaci zajęłoby miliony lat, a trudno też wymagać jakiegoś obiektywnego sposobu od ludzi (którzy przecież też mają jakieś swoje sympatie i antypatie, co jest naturalne) - i tak zresztą zawsze ostatecznie rozstrzygnięcie wydawał Sald. Ale miej też na uwadze to, że nikt raczej nie uwierzy w zapewnienia, że te werdykty wydawane były bezstronnie, choćby dlatego, że (z wyżej wymienionych przyczyn) to jest niemożliwe.

(PS. Nie wiem, czy zdradzam tu jakieś wielkie tajemnice ekipy, pls no ban itede., bardziej zależałoby mi tak czy srak na tym, żeby RH trochę odżyło, bo utopiłem tu sporo czasu)

Awatar użytkownika
100
imiennik
GM
GM
Posty: 529
Kontaktowanie:

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#12 » 27 sie 2016, 14:00

W sumie, to miałem się w temacie nie wypowiadać, ale widzę, że toczy się żarliwa dyskusja, a jako, że nadal mi zależy na tym łez padole jakim jest RH, to jednak zmienię zdanie.

Pierwsze primo - względem systemu.
SW nie jest, nigdy nie było i nie będzie idealne. Tak samo, jak system wymyślony przez TomEdo, czy jakikolwiek inny system, nieważne przez kogo stworzony. Wszędzie będą zawsze niedopracowania, niedociągnięcia i możliwości tworzenia postaci OP. Ale! Z mojego punktu widzenia, jako przeciętnego gracza i kogoś, kto trochę liznął bycia częścią ekipy stwierdzam, że to, co zostało zaproponowane w pierwszym poście jest... No, może nie cudowne, ale na pewno mniej nieidealne niż SW. Chociażby ze względu na to, że opiera się głównie o punkty HP - betonową zasadę, której nijak nie da się oszukać ani nagiąć na swoją korzyść.

Skala Wyzwania, z kolei, stała się, krótko mówiąc, toksyczna. W moich skromnych oczach, które widziały serwer z kilku stron, SW było widziane w dużej mierze jako problem, gdy już ktoś go używał. W małym, Imienniczym móżdżku na myśl o wspomnianym systemie rodzą się takie słowa jak "grind", "niesprawiedliwość", "overpower", i temu podobne. W końcu nie oszukujmy się. To przez SW swojego czasu wszyscy chcieli grać magami, bo byli przekoxami. To przez SW także wszyscy nie tak dawno temu chcieli koxać wycofane przed chwilą klasy warblade/swordsage/crusader, bo też były przekoxami. I w końcu to przez SW zrodziła się w pewnej grupce osób akcja pod tytułem "Sprawiedliwość dla fizoli".

Jako człowiek, który ponad wszystko ceni sobie w klimacie zdrowy rozsądek i wyobraźnie ponad wszelkiej maści systemy, rolle, bonusy i inne pierdołowate cyferki mówię i wypowiadam się wyłącznie za siebie - Skala Wyzwania, PWW i ogólnie stary system jest zły. Zaproponowany system jest mniej zły, ale popieram TomEdo rękami i nogami w pomyśle zmiany tego. Warto temu dać chociaż szanse, by sprawdzić, jak to wyjdzie w praniu. Szczególnie, ze ilość HP nie wpływa w żaden sposób na to, czym grasz, więc balans included. A level cap też mi się podoba, bo przekoxy przestają być przekoxami i spadają do rangi zwykłych koxów.

Rzekłem też.
Post sponsorowany przez FlejmHejtFerment spólka z.o.o.

Awatar użytkownika
DarkAlphadron
Posty: 602

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#13 » 27 sie 2016, 14:07

<post został przypadkowo zmodyfikowany, i w efekcie utracony, najmocniej przepraszam za moją gapowatość, ledwo co uczę się sprzątać na forum>

Awatar użytkownika
siurek
Posty: 43

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#14 » 27 sie 2016, 14:09

Zgadzam się w 100% z Immienikiem;)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2016, 14:38 przez siurek, łącznie zmieniany 1 raz.
I'm the last man on earth
So tell me what it's worth
Am I a beggar or a king?
Got no trouble, got no time, eternity is mine
I got a whole lot of everything

100
azsyrg
Posty: 825

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#15 » 27 sie 2016, 14:28

Wypowiadam się jako gracz i aktualnie nie chce mi się komentować całego tematu więc skomentuje tylko części które mi się bardzo nie podobają...

Przede wszystkim: Ekipa RH zaczynała jako gracze. Wiemy jak to wygląda z perspektywy graczy.

Kolejna sprawa: Akurat na aktualnie prowadzonych przez Ciebie eventach jest gm, więc nie wprowadzaj innych w błąd. Ponadto dlatego właśnie każdy prowadzący event przedstawia swoje pomysły mistrzom gry. Po to aby był zgodny z lore jak i po to aby było wiadomo jak to ocenić.

Nie uważam w żaden sposób, że akurat mag ma możliwość przyjęcia tyle samo ciosów co wojownik. Mag korzysta z mocy magicznej i jeśli blokowałby sobie takie ciosy wojownika przy pomocy magii, to chyba logicznym jest, że traci swój arsenał zaklęć ofensywnych. Wybiórczo to ty chciałbyś traktować doświadczenie w walce i koncepcje innych graczy. Chcesz sprowadzić wszystkich do jednego pułapu bez względu na to jak odgrywali i czym się zajmowali. To jest jeszcze bardziej nieuczciwe niż uproszczony system SW.

Uczepiłeś się do jednej sytuacji z gry która została sprowokowana niejako z twojej też winy. Opis podręcznikowy padł po tym, jak miałeś pretensje do gracza który próbował cię zatrzymać (tak, sytuacja odbywała się właśnie z powodu owych pretensji przez dwa dni i nie skończyła się w dniu, w którym zaistniała) i który wykorzystał coś co zdobył uczciwie odgrywając swoją postać. Jeśli podajesz to w ramach przykładów, to nie ma sensu ukrywać w jakich okolicznościach doszło do sytuacji, która jak widać ciągle Ci ciąży. Ponadto każdy kto próbowałby zniszczyć 11 wiosek dziennie nie pożyłby długo, ponieważ organizacje stojące na straży porządku dopadłyby go i spacyfikowały.

Nie przekonuje mnie to, że chcesz dać maksymalny poziom, a potem wpływy. Wpływy to sobie każdy może wymyślić. Sam podałeś przykład, że ponoć ekipa nie interesuje się tym co prowadzisz. Jak więc sprawdzimy na przykład czy twoje wpływy nie są przegięciem, kiedy zechciałbyś skrzywdzić innego gracza? Mamy na to sposoby, ale często może to się stać za późno. Nie. Według mnie SW jest miernikiem potęgi i wprawy w walce danej postaci. Tak jak powinno pozostać wyraźne zróżnicowanie arsenału magicznego ofensywnego i defensywnego, aur, czy mocniejszych uderzeń wojowników.

System HP bywa stosowany już od dawna, a tu dam Ci link do ostatniej sytuacji gdy był stosowany: viewtopic.php?f=326&t=39560
System ten jeszcze bardziej komplikuje sprawę w walce. W rozliczeniu SW i PWW jest przynajmniej po części sprawiedliwy dla wojowników. Stosowany jednak na co dzień musiałby być jednak uzupełniony o liczbę ataków na turę i tym podobne rzeczy. System +do rolla jest dużo prostszy, szczególnie, że bazuje na działaniach dodawania i odejmowania. Jak ktoś nie potrafi tego w pamięci, to ma wbudowany w systemie kalkulator.

W odpowiedzi na cytat gracza: Niech gra więc mniej potężnym magiem. Nikt nie zmusza go do wykorzystywania jego pełnych możliwości. To jak z jazdą samochodem na trasie. Masz ograniczenie prędkości do powiedzmy 100km/h. Czy będziesz jechać koniecznie w granicach tej 100-ki mimo, że Ci z tym źle? Jeśli tak to życzę długiego życia, ja wole zdjąć nogę z gazu i jechać 80.

Ja jako gracz NIGDY NIE PRZYJMĘ systemu capa doświadczenia. A dlaczego miałbym to robić? Zasłużyłem na to co tutaj mam. Sam do tego doszedłem. Sam kiedyś byłem nowy i się dostosowałem. Co ma mnie obchodzić, że przychodzi tutaj, albo wraca ktoś, kto nie grał a chciałby ze mną konkurować pod względem siły? Nic mnie to nie obchodzi. Niech taka postać znajdzie sojuszników i coś działa jeśli już koniecznie chce trząść światem. (Z perspektywy zaś mistrza gry przywitam każdego gracza na evencie i chętnie zrobię mu prywatne wątki. Zaznaczam to aby ktoś sobie czegoś nie pomyślał)

Mam nieodparte wrażenie, że cały ten temat jest niezrozumiałym dla mnie krypto nienawistnym wywodem i chęcią "zrównania się z tymi, którzy mają więcej bo JA nie mam". To jest moje odczucie. Być może to tylko dziwny przypadek, ale ja nie zwykłem wierzyć w przypadki. No i na koniec tego wywodu, który jest tylko częścią tego co w ogóle chce tu jeszcze napisać dokładnie komentując całość tego tematu... Mówisz, że spotkałeś się ze ścianą "Nie pójdę z wami grać bo nie dostanę SW" czy coś w ten deseń. Wiesz... Jeśli rozmawia się z betonem to do ściany zawsze blisko.

Jak na razie tyle.

Awatar użytkownika
100
imiennik
GM
GM
Posty: 529
Kontaktowanie:

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#16 » 27 sie 2016, 20:08

Jako, że na ircu była dziś bardzo... Żywa i emocjonująca dyskusja, w której padło wiele różnych argumentów, tworzę ankietę, by mieć wszystko czarno na białym:

http://www.strawpoll.me/11093442

Proszę o odpowiadanie zainteresowanych.
Post sponsorowany przez FlejmHejtFerment spólka z.o.o.

Awatar użytkownika
Swain
Posty: 148

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#17 » 27 sie 2016, 21:03

Nie gram - więc możecie zignorować mój post, jednak po prostu uważam że też mam kilka groszy do wtrącenia. Uwaga, jest to wall of text. Zawiera on według mnie konstruktywną krytykę, subiektywny odbiór tego co zostało napisane wyżej i luźną propozycję którą możecie wykorzystać od podtarcia się aż po dowolne modyfikacje pomysłu.

@TomEdo, odwołujesz się do matematyki przedstawiając hipotetyczne sytuacje. Teraz powiedz mi na jakiej zasadzie mówisz że system jest sprawiedliwy matematycznie?

Przykładowa sytuacja:
Zenek (25SW), Franek(24SW) i Basia(1SW) scierają się każdy na każdego. Analogicznie Basia ma 5 HP, Franek 28 HP i Zenek 29 HP. Przypuśćmy że Basia zostanie zdjęta i dwaj pozostali gracze stracili po 1 HP. Więc Franek ma 27 a Zenek ma 28. Teraz nagle gdy tamci gracze stawali na przeciwko siebie domyślnie, to Zenek miałby 20% więcej HP (stosunek 5 do 6), a w tym przypadku ma jedynie ~4% więcej szans (stosunek 28 do 27).
A teraz sobie wyobraź sytuację Basi i Zenka przeciwko Frankowi, łącznie będą mieli 34 HP, Franek będzie miał wciąż 28. W tym momencie Franek pod względem HP (Zakładając że Basia jest pasywna bo na przykład leczy tam kogoś czy coś), ma szanse o ~18% większe, jednak w żaden sposób nie będzie mógł przerwać natarcia Franka na Basię.

Druga przykładowa sytuacja:
Zosia (7SW), Kasia (6SW), Ania (4SW). Ania i Kasia napadają na Zosię. Zosi HP to 8, Kasi 7, Ani 5. W momencie gdyby to Kasia zmierzyła się z Zosią, różnica Zosi nad Kasią byłaby większa procentowo (pomimo że to nadal 1 HP), a na tej płaszczyźnie jakby nagle Ania skoczyła z mostu po pierwszym ataku (bo why fuckin not), to Zosia jako ten silniejszy na tym traci, pomimo że starcie wygląda zupełnie tak samo jak w przypadku pojedynku Zosi z Kasią jeden przeciwko jednemu.

Oczywiście przykładów można by wymieniać w nieskończoność.
System który prezentujesz, nawet nie tyle co jest niesprawiedliwy, co postać w różnej sytuacji przedstawia się w różnych światłach. Tyle powiem co do mechaniki, samo dobieranie czarów i likwidacja co dostępne od którego poziomu, jest według mnie bardzo dobrym pomysłem. Mechanika powinna się zamknąć na stronie A4 do serwera RP, jeśli ma być przyjazna dla Storytellingowców, ale nie powinna być krótsza niż pół, dla osób które pragną rozwoju i są fanami mechaniki. Przynajmniej według mojej subiektywnej oceny opartej o odczucia w różnych społecznościach, serwerach i gildiach RP z którymi miałem i mam kontakt.

Nie mówiąc o zaklęciach leczących, bo paradoksy że leczenie krytycznych ran nagle nas łaskocze po jajkach w d&d, jest po prostu śmieszny, tu zostajesz przy podobnej tendencji. Wyższe HP i stała wartość leczenia, bo bardziej doświadczeni to odporniejsi na wszelaki heal ;P?

_____________________________________
Modyfikatory do rzutów są zdecydowanie lepszą możliwością, chociaż ogrom ich wartości faktycznie jest przy wybiórczym systemie krzywdzący dla graczy. Dlaczego? Standardowa postać 20-ego poziomu na RH nie ma magicznego ekwipunku ani nic, wykokszona i dobrze zbudowana postać 15-ego poziomu je go na śniadanie z prawdopodobieństwem +/- 75% przypadków, bo musimy pamiętać o losowości. Na RH jest to niestety nie możliwe, już nie mówiąc o wycofaniu klas które wcale nie były ponad miarę postaci magów gdyby tylko wprowadzić proste ograniczenie dodawania się połowy initiator lvl'u wyłącznie z klas prestiżowych których PWW jest takie samo jak klasy manewrowej (ewentualnie określić z których), a wszystkie umiejętności uznać za supernatural, to by rozwiązało problem w zupełności. I nie byłby to pierwszy przypadek modyfikacji klas, co więcej takie klasy jak warblade mogłyby zamienić klasycznego warriora by na uproszczonym systemie wojownicy mieli szanse z klasami magicznymi xP.

Pytanie czy system sprawiedliwy, jest systemem dobrym. Co prawda nikt nie powinien mieć niebotycznej przewagi nad innymi, ale też dwie postacie wyspecjalizowane w tym samym fachu, będą mieli dłuższe starcie między sobą niż dwie osoby o odmiennych specjalizacjach. Bo mag będzie kontrował zaklęcia maga, zaś szermierze będą unikać dźgnięć (parowanie bronią się zdarzało, ale jego skuteczność jest tylko wymysłem rpg'owców). Oczywiście, jest to system heroic, ale postacie nadal są humanoidami o podobnej anatomii, prawa fizyki są niezmienne, poza faktem istnienia magii, co za tym idzie kolejnego zmysłu z nią powiązanego który pozwala ją kształtować oraz odpierać siłą woli czy wytrzymałością (Jeśli ktoś ma inną teorię, bo moja jak najbardziej nie ma żadnego poparcia - chętnie podyskutuję na ten temat, ale na Priv, by nie robić off-topu. Chociaż biorąc za cel magię z w3 jak i mechanikę wow'a, to raczej coś takiego nie istnieje, poza uodparnianiem się na CC'ki oraz ressistance).

Na pewno opis obrony zróżnicowany od trzech opcji "Unik", "Parowanie tarczą" i "oparcie się zaklęciu" byłby fajny, typu opis magii defensywnej, zmiany pozycji czy coś, ale do tego wystarczy większy nacisk na storytelling który zawsze powinien być ponad mechaniką.
___________________________________________
@DarkAlphadron
Twierdzenie że +20 na k% jest niewielkim bonusem to bzdura. Idąc prawdopodobieństwem że jeden ma pulę 20 punktów procentowych podniesioną, (niezależnie czy to +4 na k20 czy +20 na k%, bo jedno drugiemu jest równe) czyli czysto teoretycznie z każdą rundą szanse na wygraną są o 20% mniejsze niż w przypadku mniejszej ilości rund. Przykładowo dajmy sytuację gdzie każda z postaci wyprowadzi trzy ataki. To jest 0,8 do potęgi 6. Statystycznie postać która ma przykładowo 26 SW, a druga 30 SW. (Co na tych poziomach jest już bardzo niewielką różnicą jeśli liczymy ekwipunek na podobnym pułapie.) to ta pierwsza ma jedynie ~26,2% szans na wygraną według obecnego systemu. Biorąc pod uwagę że długość starcia jest na niekorzyść postaci o niższym bonusie, to powinno zostać zamienione mniejszym bonusem, który w pełni rozwiąże sprawę, bo +20 to nie jest bonus który daje 20% szans na wygraną.

Jeśli chodzi o system wzorowany na SW, ująłbym to troszkę w inny sposób. Oczywiście jest to luźna propozycja którą możecie sobie przedyskutować, to tylko moja inwencja która nie została wykorzystana w prężnej grupie RP na globalu, której zaproponowałem ten system ponieważ grają na pełnej mechanice (Zamiast uproszczonych).

System jest równie prosty co powyższy, jednak nie ogranicza rozwoju, a również zmienia szanse procentowe na udanie i wprowadza HP, nie wydłużając sztucznie starcia do +/- 80 rund przy grupowej walce, bo trzeba liczyć że często może nie wchodzić bardzo wiele "trzaśnięć". A jednocześnie kilka poziomów nie zapewnia wygranej w takim stopniu jak na powyższym.

Ale dość mielenia, jak ktoś dotrwał to przechodzę do konkretów:
System oparty o dużą dozę storytellingu, zawiera pięć klas ogólnych (reszta to uzupełnienie), poziom ogólny i specjalizację postaci. Start bazowej postaci odbywa się na nim od poziomu 3-ego, ale oddaję go w wasze ręce, zrobicie z nim co tylko zechcecie. System HP działa na podobnych założeniach co u TomEdo, jest to potencjał defensywny który określi ile "obrażeń" będzie nieszkodliwych, po których wyczerpaniu zamiast broniącego się, to atakujący z pełną dozą fantazji może opisać czy wykończył wroga, czy spostrzegając zanikającą świadomość w jego oczach zdecydował się go oszczędzić itd.

Startowo, postać posiada startowo 5 SW, Jedną specjalizację i 5 HP (Sensu Hit Points nie będę tłumaczył, jest już przez TomEdo wytłumaczone bardzo fajnie :d).

SW to poziomy postaci które można rozdać w jedną z 5 klas ogólnych. W koncepcji postaci powinno być podkreślone z jakiej magii korzysta, albo czy do obrony używa głównie tarczy lub czegoś innego, z jakiego rodzaju broni korzysta itd.
Każde 5 SW przewagi nad przeciwnikiem zwiększa o 5 wszystkie rzuty przeciwko niemu.
-Broń
-Dystans
-Magia
-Osłona
-Specjalizacja

Mechanika klas
Spoiler:


Brak choćby trzech punktów w jakiejkolwiek klasie z wyjątkiem specjalizacji, objawia się modyfikatorem -10 do wszystkich testów których jest inicjatorem (czyli do ataków, do defensywy już nie)

Specjalizacja - to inwencja twórcza danej osoby, musi być noncombatowe, może to być jakieś rzemiosło typu kowalstwo, zdolność typu skrytobójstwo, umiejętność typu pierwsza pomoc, albo cokolwiek tego pokroju. Niezależnie od ilości specjalizacji, bonus do tej umiejętności określa SW. Jeśli rzut jest sporny, pulą obrony jest SW.

Oczywiście to co ile poziomów, ile się dostaje jest tylko propozycją która nie została przeliczona matematycznie, a jedynie na czuja. Oddaje w wasze ręce, zrobicie z tym co zechcecie, czy wpadnie w kosz, czy zaczerpniecie cokolwiek itd. Wasza wola. Fakt że liczy się tutaj dwójki zamiast piątek, tworzy pewien balans. System może się wydawać skomplikowany, ale przy hipotetycznej sytuacji gdy mamy na przykład w Total RP zapisane:
"Ktośtam" SW 21 HP 5(+1); Magia 12, Osłona 5, Specjalizacja 4 (Pierwsza pomoc, Kaletnictwo)
Magia +24 do trafienia, +34 obrony.
Dystans -10 do trafienia, +10 obrony.
Broń -10 do trafienia, +10 obrony.
Specjalizacje +29 do testów związanych ze swoimi specjalizacjami, +21 do pozostałych.

Rozpiska dłuższa, ale system prosty, bo nie ma zasad ukrytych po podręcznikach. A każdy może oddać swój styl gry ;P. Magię oczywiście można też wykorzystywać na inne sposoby, choćby buff'owanie, ale efekt już określa na podstawie klasy Magii gm indywidualnie. Oczywiście testy łatwiej rozstrzygać na zasadzie różnicy pomiędzy dwoma graczami, pomiędzy grupą łatwiej jest po prostu dodawać ;P.

Awatar użytkownika
Lug
Zastepca Administratora Forum
Posty: 653

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#18 » 28 sie 2016, 10:58

Aktualny system sw jest prosty do obliczania w trakcie rozgrywki i nie wpływa zbytnio na dynamikę eventów, a jednocześnie pozwala na uwydatnienie różnic siły i doświadczenia między postaciami. Dlatego właśnie będę przeciwny większego komplikowania. Już teraz mało kto prowadzi eventy (mowa o graczach), a jak będzie miał dodatkowo na każdy rodzaj ataku sprawdzać modyfikatory (dla każdej postaci inne)... sami rozumiecie.

Problem "sw zabiło klimat" nie leży w samym systemie, a w nas - graczach. To nie sw każe iść i grindować na siłę, przecież każdy ma wolną wolę i jak chce ławkować to idzie ławkować. Zawsze się znajdzie się ktoś chętny na ircu.

Różnice wynikające z tego, że jedni koxają szybciej niż inni wynikają z dwóch prostych zasad:
1. Im niższy lvl tym szybciej się koxa
2. Klimaty, które się prowadzi dla innych również liczą się przy upach.
Herosi wzięli się z klimatów i organizacji klimatów dla innych, a to wolno każdemu. Nigdy nikomu nie zabraniano rozkręcania własnych wątków pod warunkiem, że miały sens.

Silniejsza postać zawsze pozostanie silniejsza, a RPG nie jest dla ludzi, którzy od początku chcą zgrywać światowej sławy herosów. Jak ktoś gra dla samego odgrywania to sw samo przychodzi. Przykład zniechęconych graczy to właśnie Ci, którym nie pozwolono przyzywać legionu na Azeroth przy pierwszym wlogowaniu (przerysowanie celowe.)

Uważam, że system jest wystarczający i przy każdej zmianie znajdzie się ktoś, kto jest poszkodowany. Dziękuję za wypowiedzi osób, które już tu nie grają choć, z całym szacunkiem, nie wiem po co je tu zamieszczacie.

Podpisuję się pod każdym słowem napisanym przez Azsyga, DarkAlphadrona i kariny.

Jak idzie czyszczenie forum TomEdo? Ciągle czekam na jakieś info.
Fizley Flametail - Gnom mag, Arcymag Kirin Tor
Nitius Redhawk - Czlowiek wojownik, weteran z Northrend
Valanis Glavier Haunder - Worgen, lowca glów
Northalar Nemudorei - Nocny elf, zwiadowca
Dr. Vezz - Goblinski doktor nauk medycznych, psychologicznych i torturologii stosowanej
Ithael Eirtahl Alean'arnith - Krwawy elf, soulknife, najemnik

Nyion
Admin forum
Admin forum
Posty: 202
Kontaktowanie:

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#19 » 28 sie 2016, 13:36

Piszę tutaj jako, póki co, były gracz.

DarkAlphadron pisze:Postacie z wysokim SW mają je, bo na nie zasłużyły klimatem, nigdy mi się nie zdarzyło zobaczyć, że ktoś dostaje dużo SW "bo to postać gracza X", "Bo to postać w gildii Y", tudzież "Bo jest kolegą postaci Z", a kilka upów już za sobą mam. Jak ktoś odgrywa dobrze i dużo, SW dostaje, jak nie odgrywa to nie dostaje. Gdzie i z kim to robi było, jest i zawsze będzie bez znaczenia.


Problem z SW zaczął się w momencie jego wprowadzenia i rozdzielenia pierwszy raz poziomów. Wtedy właśnie chociażby moja postać dostała 23, a uważam, że nie powinna. Brzmi głupio, bo przecież mógłbym poprosić o niższą wartość i byłoby z głowy. Nie mogłem, ponieważ inne postaci, z którymi moja mogłaby się na równi mierzyć dostały podobne wartości i niższa byłaby bez sensu. Na początku pomyślałem, że spoko, SW to SW. Ale później się okazało, że możemy to odnosić do podręcznika i zaczęło to wszystko działać jak SW z dupy. Kto nie korzystał z podręcznika i go nie zna, a spotyka osobę, która z niego korzysta, był częściej na przegranej pozycji (uogólnienie, bo nie tylko ja miałem takie wrażenie, ale jak już ktoś ma się do tego przyczepić to dajmy na to "wiele osób").

Z tego też powodu gracze (tak jak i ja) wkurzali się i znikali "bo SW", a nie z powodu złego dobierania klimatów Lug. Swoją drogą, fajnie, że podejmujesz jako administrator forum wątki spoza tematu w swoich wypowiedziach i zwracasz tak uwagę graczowi, który zadeklarował pomoc, a nie jest w ekipie. Plus dla Ciebie...

TomEdo pisze:1. "SW prowadzi do grindu"
Kiedy graczom zależy na tym, by każdy ich klimat zwiększał ich SW, a nie na tym by po prostu dobrze się bawić i tworzyć ciekawą historię.


To akurat nie jest czymś złym. Ponieważ SW ma na celu odzwierciedlać rozwój postaci więc zabawa w taki sposób, żeby te wartości podbijać daje więcej klimatu. Że nie każdy umie dobrze klimacić to inna sprawa. Tutaj ew mógł być kiedyś lepszy nadzór, żeby nie było tak wielu postaci biorących udział w różnych eventach w tym samym czasie (nie chodzi mi o alty).

azsryg pisze:Uczepiłeś się do jednej sytuacji z gry która została sprowokowana niejako z twojej też winy. Opis podręcznikowy padł po tym, jak miałeś pretensje do gracza który próbował cię zatrzymać (tak, sytuacja odbywała się właśnie z powodu owych pretensji przez dwa dni i nie skończyła się w dniu, w którym zaistniała) i który wykorzystał coś co zdobył uczciwie odgrywając swoją postać.


Apropo sytuacji, o której więcej można było dowiedzieć się na ircu, po której to TomEdo wkurzył się na obecny system SW to... Twoja propozycja TomEdo nie zmieni tego co tam zaszło. Wciąż postaci graczy będą mogły zdobywać magiczne przedmioty, czy to w oparciu o podręcznik czy nie. Takie przedmioty uzgodnione i działające zgodnie z ustalonym z ekipą schematem. To czy Ty odpowiedziałeś czymś zaczerpniętym z podręcznika, czy po prostu wymyśliłeś reakcję do klimatu to wychodzi na to samo, po prostu klimat.

azsryg pisze:Ja jako gracz NIGDY NIE PRZYJMĘ systemu capa doświadczenia. A dlaczego miałbym to robić? Zasłużyłem na to co tutaj mam. Sam do tego doszedłem. Sam kiedyś byłem nowy i się dostosowałem. Co ma mnie obchodzić, że przychodzi tutaj, albo wraca ktoś, kto nie grał a chciałby ze mną konkurować pod względem siły? Nic mnie to nie obchodzi.


Po burzliwej dyskusji na ircu i po tej wypowiedzi całkiem mnie przekonałeś. To fakt, ucięcie poziomów od góry uderza w tych, co je sobie nakoxali czy to faktycznie grindując SW (bo czemu nie), czy po prostu grając i tyle. Ja X czasu temu nawet bym poparł kwestię wipe'u itp. z powodów które mniej więcej napisałem na początku tego wpisu. Jednak masz rację, jednym się nie podoba i proponują lepsze czy gorsze zmiany, a inni się odnaleźli w tym systemie. Po takim czasie nagle przestawiać lvle to nie jest dobry pomysł. Lepiej jednak poprawić sam system niż odbierać jakąś frajdę graczom. Także #teamNoCap.
--------------------

Myślę sobie, że warto byłoby coś z tym SW zrobić. Jednak warto byłoby poprawić obecny system niż go całkowicie zmieniać (propozycja Swaina jest jak dla mnie totalnie oderwana od rzeczywistości). Możnaby np.

- odciąć SW od podręcznika po to, żeby wszystkie spelle i itemki w grze mogłybyć inspirowane podręcznikiem, zamiast bazowały na nim. Czyli, żeby ktoś nagle na whispie nie usłyszał, że "to je spell z X kręgu, tego nie poczarujesz". Propozycja TomEdo, z tym, że każdy mag może próbować każdego spella ze swojej dziedziny (nawet wymyślonym przez siebie teraz, dla klimatu) jest super pomysłem i bardziej klimatycznym niż trzymanie się podręcznika. Czemu jakiś gracz A ma się wściekać, że gracz B próbuje swoją postacią czarować niemożliwe? Niech próbuje, zależy jak to odegra.

- odciąć SW od podręcznika, po to, żeby faktycznie postać z SW 20+ nie była jak bóg. Chodzi mi o przeskalowanie możliwości. Każdy 20+ powinien móc już być masterem, ale wciąż wymagać armii do podbijania państw, a nie tylko dla pozorów :) W momencie odnoszenia SW do poziomu postaci z D&D, sprawa wygląda dość pokracznie. Nikt nie niszczy połowy świata pstryknięciem palca chociaż mógłby, zatem niech to "przeskalowanie przekoxu" o jakim myślę, odzwierciedla poziom odgrywania na RH, a nie ten D&D. Dla jasności, a nie zaniżania umiejętności przekoxów.

- zawsze mnie wkurzał system aktualizowania SW dlatego nigdy nie napisałem o to podania, chociaż sam nie wymyśliłem niczego lepszego niestety. Może tutaj coś zmieńmy?

PS. Mam wrażenie, że niektórzy (szczególnie ekipa) przyjmuje temat w propozycje jako żądanie, a nie propozycję. Na luzie. I tak to Wy podejmiecie decyzję ostateczną (fajnie jeśli z jakimś uzasadnieniem), ale dajcie takim tematom żyć. Takie rzeczy w końcu działają na korzyść RH bo pokazują zaangażowanie i chęć ulepszania rozgrywki. Zbyt szybkie ubijanie tematu lub zbyt kategoryczna postawa dzielą tak jak dzieliły już dawniej na RH. Jest nas mniej, nie róbmy tego. Taka sama prośba do autorów takich propozycji, żeby nie mieli żądaniowej postawy. Oczywiście, najciekawiej się robi gdy dyskusja jest żywa i mocna, pamiętajmy tylko, żeby to nie zmieniało propozycji w żądanie.

PS2. Nie jestem w stanie wziąć udziału w ankiecie, bo jestem za zmianami, ale jednak nie wszystkimi jakie proponuje TomEdo, tylko bardziej za poprawkami obecnego SW. Nie ma takiej opcji. Wiem, że ankieta nie jest wiążąca.

Awatar użytkownika
Swain
Posty: 148

Re: Propozycje zmian w systemie SW

Post#20 » 28 sie 2016, 14:36

Przede wszystkim: Ekipa RH zaczynała jako gracze. Wiemy jak to wygląda z perspektywy graczy.

Wiecie zapewne, szkoda że nie wyciągacie z tego wniosków co sygnalizujecie postami które usilnie próbują pokazać waszą wyższość.

Ale na powyższym komentarzu poprzestanę, jest kwintesencją tego co mógłbym rozpisać równie długo jak poprzedni post, a to nie temat na obrzucanie się łajnem. Może moja uwaga zostanie zauważona i pozwoli komuś spojrzeć bardziej obiektywnie na własne posty.


Anyway, jest jakaś ankieta, jest głos ludzi z ekipy oraz graczy a nawet tych (już z jakiegoś powodu) nieaktywnych.
Pozostaje pytanie jak finalnie zostanie pomysł oceniony "Od perspektywy Ekipy" bo póki co podkreślane było podejście "piszę jako gracz". Ewentualnie skoro to temat dyskusji nad propozycją, zasugerowanie jakichś zmian w propozycji aby według danego kręgu było jak najmniej poszkodowanych, skoro pomysł jest zły a teraźniejsza wersja nie lepsza.

Poza tym, wydaje mi się że lepiej byłoby się skupić na pomyśle i propozycjach niż na subiektywnych wyznaniach w czym kto widzi problem, jakie są jego objawy i skutki, itd. Skoro temat się pojawił, to problem na pewno jest, a rozwiązanie nie będzie idealne dla każdego. W miarę lat nabywamy doświadczeń, tak jak idzie postęp techniki, tak też na pewno obecny system może działać sprawniej. Ale cóż ja mogę wiedzieć o pracy zespołowej.

Wróć do „Propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron

Zaloguj się  •  Zarejestruj się